Topic outline
-
Džiugu, kad norite susipažinti su mikrokredencialų aukštajame moksle tema. Sveiki pradėję gilintis į šią savarankiško mokymosi medžiagą!
Šiame mokomosios medžiagos skyriuje pateikiamos gairės ir pasiūlymai, kaip dėstytojai gali parengti studijų dalyką, grindžiamą idėja, kad pastarąjį galima suskaidyti į mažesnius, ir kiekvienas jų gali būti pripažįstami atskirai. Jei nuo pat pradžių dalykas bus kuriamas atsižvelgiant į "Europos mikrokredencialų sąrangą", ten įvardinti standartai užtikrins privalumus jūsų aukštosios mokyklos studentams. Skaidrus vertinimas ir mokymosi duomenų analizė padės sukurti reikšmingą skaitmeninį kredencialą - mikrokredencialą (MC), išduodamą baigus įprastus studijų dalykus ar neformalias, mokymosi visą gyvenimą programas.
Šios praktinės mokomosios medžiagos tikslas - suteikti dėstytojams žinių ir gebėjimų, kad jie galėtų taikyti mikrokredencialų principus savo dėstomuose dalykuose. Medžiagoje rasite parengtas priemones ir šablonus, kurie padės jums planuojant ir rengiant dalykus. Įvairūs praktiniai pavyzdžiai iliustruos mikrokredencialų išdavimo procesus įvairiose srityse. Keletas savirefleksijos klausimų ir praktinių užduočių suteiks galimybę patikrinti jų pritaikymą dėstymo praktikoje.
Baigę dalyką žinosite:
- kas yra mikrokredencialas,
- kaip mikrokredencialai gali būti naudojami mokymosi pasiekimų pripažinimui,
- Europinio mikrokredencialų modelio ir duomenų struktūrą,
- kaip skaidrus vertinimas ir mokymosi analizė padeda sukurti mikrokredencialą,
- kaip aprašyti skaitmeninio mikrokredencialo, išduodamo virtualioje mokymosi aplinkoje (VMA), elementus,
- kaip išduoti skaitmeninį mikrokredencialą virtualioje mokymosi aplinkoje.
Mokomosios medžiagos turinys turėtų motyvuoti ir įgalinti jus:
- sukurti savo studijų dalyką virtualioje mokymosi aplinkoje,
- kurį baigus išduodamas mikrokredencialas,
- atitinkantis Europinio mikrokredencialo elementus.
Mokymosi medžiagą sudaro trys skyriai, kurie padės aukštųjį mokyklų dėstytojams:
- aprašyti studijų dalykus ar mokymosi programas skaitmeninėje erdvėje,
- naudojant mikrokredencialų aprašus,
- taip, kad studentams būtų išduodami nauji skaitmeniniai mikrokredencialai,
- palengvinantys pasiekimų pripažinimą kitose aukštosiose mokyklose ar darbo rinkoje.
Šio mokymo proceso metu įgyta kompetencija, kartu planuojant ir įgyvendinant atnaujintus dalykus, turėtų padėti dėstytojams naudoti skaitmeninius mikrokredencialus, mokymosi rezultatų pripažinimui ir ECTS užskaitymui Europos Aukštojo Mokslo Erdvėje (EAME).
Ši mokomoji medžiaga grindžiama DigCompEdu ir EdDiCo mokymosi pasiekimų modelis.
Ką žinote prieš pradedant?
Įvertinkite savo žinias apie mikrokredencialus ir patirtį, juost taikant:
- Esu tyrinėtojas: Esu girdęjęs kaip kuriami mikrokredencialai mikro (pvz. dalyko) ir makro (pvz. programos) mokymosi turinio lygmenyse; taip pat apie metaduomenis ir sąsajas tarp kredencialų ir skaitmeninio mokymo turinio virtualioje mokymosi aplinkoje.
- Esu ekspertas: Žinau kaip kuriami mikrokredencialai mikro ir makro mokymosi turinio lygmenyse ir gebu paaiškinti apie metaduomenis ir sąsajas tarp kredencialų ir skaitmeninio mokymo turinio virtualioje mokymosi aplinkoje.
- Esu iniciatorius: Turiu daug įvairių bei visapusiškų žinių ir/ar patirties mikrokredencialų kūrimo procese mikro ir makro mokymo turinio lygmenyse, taip pat gebu paaiškinti apie metaduomenis ir sąsajas tarp kredencialų ir skaitmeninio mokymosi turinio virtualioje mokymosi aplinkoje.
-
Norint suprasti mikrokredencialo idėją, reikia žinoti jo elementus, savybes, pritaikomumo galimybes ir ribas. Šiame skyriuje norime padėti planuoti ir priimti įrodymais grindžiamus sprendimus, susijusius su skaidriu skaitmeniniu vertinimu, kurio pabaigoje išduodami mikrokredencialai.
Vienas iš dėstytojo vaidmenų - parengti aiškius ir besimokančiajam naudingus mokymo(si) programos ar studijų dalyko aprašymus (toliau dalyko aprašas), detalizuojančius veiklas, užduotis ir jų vertinimo metodus. Aiškus dalyko aprašas yra svarbus siekiant pasiekimų užskaitymo skirtingose šalyse, nesvarbu, ar mokymasis vyko auditorijoje, ar nuotoliniu būdu, naudojant ar ne virtualią mokymosi aplinką.
Pastaraisiais metais susiformavo daug naujų mokymosi formų, todėl pradėsime nuo šios temos, o po to aptarsime pagrindinius mikrokredencialo elementus. Antrajame skyriuje aprašomas mikrokredencialų kūrimo ir pasirengimo išduoti procesai.
-
Vienas iš svarbiausių klausimų įgyvendinant mikrokredencialus (MC) yra jų pripažinimas tolesnėms studijoms, įsidarbinimui valstybinėse institucijose, aukštojo mokslo įstaigose ir darbdaviams. Lemiamas veiksnys yra mokymosi turinio ir vertinimo kokybė. Be pripažinimo MC negali būti integruoti į nacionalines ir tarptautines mokymosi ekosistemas.
Kalbant apie esminius kokybės ir aprašomųjų duomenų standartus, anksčiau trumpalaikiai mokymai ir kitos nedidelės apimties mokymosi programos buvo mažiau reglamentuojamos. ES siekia sukurti tarptautinio mikrokredencialų pripažinimo kriterijus taip pat privalomą ir detalų duomenų pateikimo modelį, skirtą funkcijų dokumentavimui.
Šiame skyriuje aptarsime kai kuriuos su MC susijusius kokybės užtikrinimo aspektus. Be to, bus pristatytas jau žinomas ES skaitmeninių įgaliojimų (įskaitant mikrokredencialus) modelis. Paskutiniame skyriuje daugiausia dėmesio skiriama pasiruošimui išduoti skaitmeninį MC pagal ES duomenų modelį remiantis skaidraus vertinimo aprašu.
Galiausiai aukštųjų mokyklų dėstytojai, fakultetų darbuotojai turėtų gebėti kurti ir įgyvendinti mikrokredencialų programas, grindžiamas mokymosi tikslais ir rezultatais, atsižvelgiant į švietimo aspektus, įgyvendinimo būdus, skaidrų vertinimą ir tinkamus mokymosi išteklius.
-
Šiame skyriuje pateikiama informacija apie virtualios mokymosi aplinkos (VMA) parengimą ir mikrokredencialų įdiegimą VMA. Pirmiausia trumpai supažindinama su labiausiai paplitusiomis nuotolinio mokymosi aplinkomis. Pristatomi, kokie reikalingi minimalūs nustatymai norint institucijoje/organizacijoje įdiegti nuotolinio mokymosi aplinką Moodle. Apžvelgiama, kokie kriterijai naudojami kuriant laukus, reikalingus mikrokredencialų išdavimui.
Taip pat, šioje dalyje bus pristatyta Moodle 4.0 versija, iš kurios galima išduoti skaitmeninį mikrokredencialo pažymėjimą. Sužinosite, ką turi parengti sistemos administratorius ir dėstytojas, norėdami išduoti mikrokredencialo pažymėjimą iš Moodle aplinkos. Taip pat, sužinosite, kaip pasirinkti tinkamus nustatymus ir kokius parametrus VMA galima koreguoti. Šiame skyriuje, taip pat, aprašyta, kaip mikroredencialų skaitmeniniame pažymėjime nustatyti reikiamus parametrus, kad automatiškai mikrokredenciale būtų rodomi/atvaizduojami reikiami laukai, pavyzdžiui, mokymosi rezultatai.
-
Norėdami gauti daugiau informacijos, kreipkitės į DigiProf projekto partnerių institucinius atstovus:
DHBW (Vokietija) - UrSula Göz, ursula.goez@heilbronn.dhbw.de
EDEN (Estija) - Rimantė Čepauskienė, rimante.cepauskiene@vdu.lt