3.1. Virtualios mokymosi aplinkos parengimas mikrokredencialo išdavimui

Europos aukštojo mokslo institucijos jau seniai organizuoja mokymąsi nuotoliniu būdu arba mišriu nuotoliniu būdu ir turi savo virtualias mokymosi aplinkas. Virtualioji mokymosi aplinka (VMA) - tai sistema, apimanti priemones, skirtas e. mokymosi medžiagai pateikti, mokymosi veiklai organizuoti, bendrauti ir bendradarbiauti su besimokančiaisiais. Tai aplinka, kurioje galima rasti pagrindinę ir papildomą mokymosi medžiagą, paskaitų įrašus, skaidres, testus ir užduotis, mokytis pasirinktu laiku ir tempu. Populiariausia, nekomercinė virtualioji mokymosi aplinka, kurią naudoja Europos universitetai, yra Moodle. Tai atvirojo kodo platforma, kurios administravimui reikalingi institucijos darbuotojai. Visų pirma, šią aplinką lengva įdiegti ir ji gali būti atnaujinama, kai tik prireikia. Aplinkos atsarginės kopijos visada daromos (šiuos nustatymus pasirenka sistemos administratorius), todėl prireikus visada galima atkurti prarastus studijų dalykus ar medžiagą. Ji suteikia galimybę matyti ir stebėti besimokančiųjų mokymosi progresą ir pažangą. Šioje aplinkoje skaitmeninę mokymosi medžiagą galima suskirstyti į įvairias kategorijas. Todėl prireikus galima lengvai ieškoti mokymosi dalykų. Dar viena Moodle aplinkos savybė - patogus bendravimas ir vartotojo sąsaja. Moodle virtualioji mokymosi aplinka gali būti naudojama mokymuisi nuotoliniu būdu ir mokymuisi auditorijose. Yra aktyviai kuriama daugialypė bendruomenė virtualioje mokymosi aplinkoje. Paskutinė išskirta Moodle aplinkos savybė yra saugumas. Joje įdiegtos visos saugumo priemonės. Virtualioje mokymosi aplinkoje visa medžiaga pasiekiama iš bet kurios vietos, kurioje yra interneto ryšys. Viena iš naujų Moodle funkcijų skaitmeninių mikrokredencialų išdavimas. Institucijos administratoriai turi galimybę pritaikyti pagal institucijos poreikius mikrokredencialo šabloną, atveriant galimybes lanksčiai naudoti mikrokredencialus.

Last modified: Wednesday, 17 May 2023, 3:08 PM