Mikrokredencialai renka metaduomenis iš virtualios mokymosi aplinkos ir perkelia juos į skaitmeninį mikrokredencialą; kuo daugiau elementų sukeltą sistemoje tuo daugiau automatiškai perkeliama duomenų į mikrokredencialą. Taip daugiau metaduomenų turi skaitmeninis mikrokredencialas. Kad virtuali mokymosi platforma galėtų generuoti metaduomenis, ji turi juos rinkti mokymosi proceso metu. Taigi dėstytojas ar institucija, teikianti skaitmeninio mokymosi patirtį, pavyzdžiui, studijų dalyką (-us) ar modulį), turi ne tik kurti ir rengti ugdymo veiklas, bet ir tinkamai naudoti skaitmeninės mokymosi aplinkos funkcionalumą mokymosi procesui organizuoti. 

Pirmiausia, kad būtų galima išduoti skaitmeninį mikrokredencialą, organizacijoje turi būti įdiegta virtualios mokymosi aplinkos Moodle 4 versija. Taip pat, aplinkoje turi būti generuojami mokymosi rezultatai. Kai virtualioje mokymosi aplinkoje sukuriama ir parengiama pasirinkta mokymosi veikla (pavyzdžiui, studijų dalykas ar modulis), ji turi būti susieta su mokymosi rezultatais. Mokymosi veiklos rezultatai turi būti įtraukti į studijų dalyką, susieti su mokymosi veikla, o vėliau, kuomet dėstytojas vertina besimokančiųjų veiklą, su veikla susieti mokymosi rezultatai, taip pat, turi būti įvertinti ir pažymėti, ar jie pasiekti, ar pasiekti iš dalies, ar nepasiekti. Trečia, galimybė įdiegtas mikrokredencialo įskiepis (kai jis bus sukurtas). Taip pat, galima pridėti įvairių duomenų, kurie yra susiję su skaitmeniniu sertifikatu, pavyzdžiui, išduodančią įstaigą ir jos duomenis, besimokančiojo duomenis, studijų dalyko pavadinimą, mokymosi rezultatus, dalyko kreditų skaičių ir datų intervalą, vertinimo metodus ir įvertinimus, dėstytojo (-ų) vardą (-us) ir pavardę (-es) ir kitą reikalingą informaciją.

Kad būtų galimybė išduoti skaitmeninį mikrokredencialą, organizacijoje turi būti įdiegta virtualios mokymosi aplinkos Moodle 4 versija. Virtualios mokymosi aplinkos techninės įrangos reikalavimai: 

    • Disko erdvė: 200 MB Moodle kodui ir mažiausiai 5 GB turinio saugojimui. 
    • Procesorius: 1 GHz (min.), rekomenduojama 2 GHz dviejų branduolių ar daugiau. 
    • Atmintis: rekomenduojama 1 GB ar daugiau. Tikėtina, kad dideliame gamybiniame serveryje bus 8 GB ir daugiau. 
    • Atskiri serveriai, skirti žiniatinklio "priekinėms" dalims ir duomenų bazei. Tai daug lengviau "sureguliuoti".

Visi minėti reikalavimai skirsis priklausomai nuo konkrečios programinės įrangos, taip pat, nuo naudojamo tipo ir apkrovos; apkrautoms svetainėms gali prireikti papildomų išteklių. Moodle lengvai plečiama didinant techninius parametrus. 

Visus laukus, kurie bus reikalingi informacijai įvesti, iš anksto sukuria virtualios mokymosi aplinkos administratorius:

    • Mokymosi būdas 
    • Mokymosi forma 
    • Mokymosi apimtis 
    • Studijų kalba 
    • Kontaktinės valandos 
    • Studijų dalyko trukmė dienomis, savaitėmis, mėnesiais 
    • Mokymosi rezultatai

Reikalingi duomenys įvedami į virtualią mokymosi aplinką. Svetainės administravimas → Studijų dalykas → Studijų dalyko pasirinktiniai laukai.

Graphical user interface, text, application, email

Description automatically generated

1 pav. Sistemos administratoriaus sukurti pasirinktiniai studijų dalyko laukai

Jei reikalinga papildoma informacija apie besimokantįjį, papildomus laukus, nuotolinio mokymosi aplinkoje  Moodle įveda aplinkos administratorius. Svetainės administravimas → Naudotojas → Paskyros → Naudotojo profilio laukai.

2 pav. Sistemos administratoriaus sukurti naudotojo profilio laukai

Administratorius turi sukurti Mikrokredencialų pažymėjimų šablonus.

Administravimo blokas → Sertifikatai → Tvarkyti pažymėjimų šablonus.

Text

Description automatically generated with medium confidence

3 pav. Pažymėjimų šablonų valdymas (sistemos administratorius)


4 pav. Kaip pradėti kurti naują sertifikato šabloną (sistemos administratorius)

Užpildykite laukus ir paspauskite „Išsaugoti“.

5 pav. Naujo sertifikato šablono kūrimas (sistemos administratorius)

  1. Pavadinimas: Sertifikato šablono pavadinimas nebūtinai turi būti unikalus. Rekomenduojama nenaudoti to paties pavadinimo daugiau nei vieną kartą.
  2. Studijų dalyko kategorija: Sertifikatas prieinamas pasirinktoje kategorijoje. Naudoja pasirinktą studijų dalyko kategoriją, kaip nustatymuose apibrėžia sistemos administratorius .
  3. Galima naudoti subkategorijose ir kituose studijų dalykuose: jei parinktis įjungta, naudotojai (turintys leidimą) galės naudoti šį šabloną visuose šios kategorijos studijų dalykuose ir subkategorijose. Jei ši parinktis išjungta, šabloną bus galima naudoti pasirinktoje kategorijoje. Jei nepasirinkta jokia studijų dalykų kategorija, sertifikatas bus bendras visiems naudotojams.
  4. a. Puslapio plotis ir b. Puslapio aukštis: Nustatomas puslapio plotis ir aukštis. Numatytosios reikšmės yra parenkamos pagal A4 lapo formatą.
  5. a. Kairioji paraštė ir b. Dešinioji paraštė: Tai yra kraštų plotis kairėje ir dešinėje pusėje mm. Numatytoji reikšmė yra 0.

Parengto sertifikato šablono pavyzdys (sukurtas sistemos administratoriaus).

Rengiant sertifikato šabloną sistemos administratorius turi šias galimybes:

  1. Naudojant standartinius pasirinkimus bus pakeista elementų eilės tvarka, t. y. kuris elementas kokia eilės tvarka bus rodomi. Kiekvieną elementą galima pervadinti naudojant redagavimo parinktį arba tiesiog spustelėjus elemento pavadinimą. Simbolis nustatymai atveria kiekvieno elemento iškylantį parametrų langą, o piktograma Ištrinti (angl. Delete) pašalina įrašą. 
  2. Naujo puslapio pridėjimas. Reikia nurodyti puslapio aukštį ir plotį, taip pat, puslapio paraštes. Pagal numatytuosius nustatymus naudojamos A4 formato puslapio reikšmės. 
  3. Išskleisti ir suskleisti dabartinį puslapį. 
  4. Puslapio veiksmai. Perkelti aukštyn ir žemyn (tik kelių puslapių mikrokredencialai), b (puslapio matmenys) ir Ištrinti (tik kelių puslapių sertifikatai). 
  5. Suformuotame mikrokredenciale elementų vietos keitimas.

Graphical user interface, text, application, website

Description automatically generated

6 pav. Mikrokredencialo šablono pavyzdys

Last modified: Wednesday, 17 May 2023, 3:10 PM