1.1.3. Skaidraus vertinimo svarba

Atsižvelgiant į mikrokredencialo standarto kūrimo tikslą, reikia suprasti, kad be formalių kriterijų ir reikalavimų, daugiausia dėmesio skiriama turiniui: 

Ką besimokantysis turėtų žinoti ir gebėti po to, kai įgyja MC? Tai nėra paprasta, net jei MC apimtų paprastą įvadą į pagrindines universiteto sveikatos ir saugos taisykles.

Kaip ir išsamesniuose mokomuosiuose dalykuose, taip ir mikrokredencialų mokymosi rezultatai yra mokymo programos rengimo ir mokymo planavimo proceso dėmesio centre. Su šiuo aspektu susijęs ir jų pripažinimas tolesnėms studijoms ar įsidarbinimui valstybinėse institucijose, aukštosiose mokyklose ir įmonėse. Tai vienas iš svarbiausių su MC susijusių klausimų. Be pripažinimo jie negali būti integruoti į nacionalines ir tarptautines mokymosi ekosistemas.

Sertifikatų pripažinimui reikalingas vertinimas. Akivaizdu, kad rengiant MC reikia apibrėžti pasiekimų vertinimo lygį. 

Kuriant mikro-kredencialus būtina nurodyti ryšį tarp mokymosi rezultatų, vertinimo ir įverčio. Tam tinkama konstruktyvaus derinimo koncepcija (žr., pvz., Biggs, J., Tang, C. ir Kennedy, G. 2022).


1.7 pav. Konstruktyvaus derinimo koncepcija 

Reikia aiškiai atskleisti vertinimo metodo tinkamumą, taip pat vertinimo užduočių turinį, apimamą sritį, sudėtingumo laipsnį ir bendrą sudėtingumą. Tai pagrindinė pedagogų, kurie yra savo dalykų ekspertai, užduotis. 

Du ankstesni "DigiProf" projekto mokymosi skyriai skirti skaitmeninio vertinimo metodams, taip pat studentų rėmimui ir įtraukimui, remiantis mokymosi analizės įrodymais. Jų tikslas - pateikti gaires, kaip sukurti skaidrų skaitmeninį vertinimą, kuris yra esminis mikrokredencialo suteikimo elementas. 


Last modified: Thursday, 9 November 2023, 1:22 PM