2.1.1. Kūrimo ir įgyvendinimo kokybės aspektai

Per pastarąjį dešimtmetį mikrokredencialai tapo svarbia (aukštojo) mokslo lankstumo, prieinamumo ir įtraukumo didinimo priemone. Atsižvelgiant į šią sparčią raidą, pažymėjimus išduodančios įstaigos ir institucijos turi žinoti, kad kokybė yra esminis tvaraus naudojimo ir vertės besimokantiesiems veiksnys. MC turi būti užtikrinama vidinė ir išorinė kokybė, kurią užtikrina juos rengianti institucija (Europos Komisija, 2022, p. 29): švietimo ar mokymo institucijos ar suinteresuotosios darbo rinkos šalys, pavyzdžiui, valdžios institucijos, įmonės ar asociacijos, pavyzdžiui, prekybos rūmai. Labai svarbu, kad kokybės užtikrinimas ("QA") būtų orientuotas į besimokančiųjų poreikius. MC ypatumai (žr. 1.2. skyrių) kelia tam tikrų naujų iššūkių kokybės užtikrinimui.

"DigiProf" projekte darome prielaidą, kad mokymo paslaugų teikėjai yra (sistemiškai) akredituotos aukštosios mokyklos. Už mikro-kredencialų išdavimo kokybę atsakingos pačios institucijos.

Pirmasis kokybės aspektas yra susijęs su ES Bolonijos proceso kvalifikacijos nustatymu: Kuriant ir palaikant naujus mokymosi modulius turėtų būti derinamas atitinkamų MC turinys su Europos kvalifikacijų sąranga (EKS), kurie atitiktų švietimo ir visuomenės poreikius.



Pav. .2.1. Europos kvalifikacijų sąranga

Antrasis mikrokredencialų rengimo kokybės aspektas yra glaudžiai susijęs su:  

Skaidrios informacijos apie politiką teikimu taip pat  besimokančiųjų įtraukimu į visus mikrokredencialų kūrimo, įgyvendinimo ir vertinimo etapus (pvz., 2022 m. ES projektas "MicroBol"). Jei MC bus aiškiai įtrauktas į naujus pokyčius ar pertvarkomas procedūras aukštojo mokslo institucijose, dėstytojai atliktų svarbų vaidmenį, nes jie yra "aktyvus elementas", išskiriantis turinį ir formuojantis naujus mokymosi vienetus, pavyzdžiui, MC. Todėl reikėtų rinkti nuomones iš kolegų ir kitų suinteresuotųjų šalių ir įtraukti jas į mikrokredencialų kūrimą. Galiausiai svarbą besimokantiesiems ir darbo rinkai galima užtikrinti, jei mikro-kredencialai bus kuriami kaip "atskiri, tiksliniai mokymosi pasiekimai, o mokymosi programos, kuriomis juos galima įgyti, prireikus atnaujinamos, kad atitiktų nustatytus mokymosi poreikius". (Europos Komisija, 2021 m., p. 3)

Dėstytojai turėtų žinoti, kad tik į besimokantįjį orientuotas požiūris padeda sukurti trokštamą ir vertinamą mikrokredencialą, dėl kurio verta dėti pastangas jį kuriant ir išduodant.

Trečiasis mikrokredencialų kokybės aspektas susijęs su skaidrumu:

Kad mikrokredencialai būtų suprantami, išmatuojami ir palyginami (Europos Komisija, 2022 m., p. 30), dėstytojai turėtų teikti išsamią informaciją apie dalyko turinį, mokymosi rezultatus, vertinimą, mokymosi krūvį ir mokymosi programos lygį. Europos kreditų sistemoje (ECTS) taip pat EKS pateikiamos gairės apie mokymosi krūvį bei lygį. ES skaitmeninių pažymėjimų duomenų modelis (EDCI) padeda standartizuotai ir labai išsamiai deklaruoti visus skaidrumui užtikrinti reikalingus elementus. Jis bus paaiškintas 2.2.3 skyriuje. 

Galiausiai, siekiant skaidrumo, dėstytojai galėtų siūlyti raktinius žodžius ar žymes, mikrokredencialo registravimui aukštosios mokyklos programų duomenų bazėje arba atitinkamoje išorinėje platformoje, priklausomai nuo mikrokredencialo statuso (pvz., atvirumo požiūriu). 

Kiti kokybės klausimai, tokie kaip prieinamumas ir pasiekiamumas, galimybė kaupti, perkeliamumas ir pripažinimas, dėstytojui tiesiogiai neprieinami. Atitinkama institucija turėtų atkreipti dėmesį į šiuos aspektus, teikti informaciją ir gaires apie siūlomus mikrokredencialus.


Last modified: Wednesday, 17 May 2023, 3:02 PM