3.1.3. Įtraukite studentus į mokymosi proceso apmąstymą ir savęs vertinimą

Mokymosi pradžioje nustatykite, ką besimokantieji jau žino, supranta ir gali daryti. Taip bus lengviau planuoti mokymąsi ir mokymą, atitinkantį besimokančiųjų poreikius ir lūkesčius. Tuomet, jei įmanoma, užtikrinkite, kad mokymosi rezultatai būtų suderinti su mokymosi turiniu, veiklomis ir vertinimo strategijomis, o užduotys, kurias reikia atlikti, būtų iš anksto paaiškintos (žr. 1.2.). Be to, dėstytojai turi atsižvelgti ne tik į mokymosi medžiagos kokybę, bet ir į jos kiekį. Kitaip tariant, svarbu neviršyti mokymosi medžiagos skaičiaus. Mišraus dalyko atveju suderinkite paskaitos metu ir po paskaitų vykdomą veiklą ir pateikite ją mokomojoje medžiagoje. Dėstymo pradžioje pasiūlykite įdomių mokymosi išteklių ir parodykite studentams Bloomo taksonomiją (5 pav.), kad pagerintumėte jų kritinio mąstymo įgūdžius.


     

 5 pav. Patikslinta Bloomo taksonomija, siekiant parodyti studentams, kaip pagerinti kritinio mąstymo įgūdžius ir pasiekti aukštesnio lygio mokymąsi. (Anderson et al., 2001). Image source: Armstrong, P. (2010). Bloom’s Taxonomy. Vanderbilt University Center for Teaching. 

Prieiga 2022 12 14 per https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy/.


Bloom’o taksonomija (1959 m.) - tai mokymosi tikslų hierarchija, apimanti tris mokymosi aspektus: mąstymą (protiniai įgūdžiai), jausmus (emociniai įgūdžiai) ir veikimą (praktiniai įgūdžiai). Bloom’o darbai rodo, kad studentams reikia kelti pažinimo uždavinius, užduodant atminties tipo klausimus, klausimus, skatinančius mąstyti, ir klausimus, leidžiančius jiems kurti sąsajas. 

Peržiūrėtoje versijoje (Anderson et al., 2001) kiekvienam taksonomijos lygmeniui pateikiami aktyvūs veiksmažodžiai, padedantys dėstytojams suplanuoti mokymosi turinį ir informuoti studentus apie tai, kaip ugdyti jų kritinio mąstymo įgūdžius. Daugiau informacijos apie šiuos veiksmažodžius rasite čia.


Semestro eigoje suteikite studentams galimybę savirefleksijai ir apmąstymams grupėje, nuolat teikite grįžtamąjį ryšį ir padėkite jiems plėtoti bendradarbiavimą grupėse. Sukurkite ne tik apibendrinamąjį vertinimą, bet ir ugdomojo vertinimo strategijas, kurios padėtų studentams nustatyti savo mokymosi stipriąsias ir silpnąsias puses, o jums, kaip dėstytojui, padėtų atpažinti, kur studentai patiria sunkumus. Ugdomojo vertinimo pavyzdžiai gali būti greitieji testai, sąvokų žemėlapiai, 1 sakinio santrauka, diskusija klasėje, komandinis darbas ir kt. Kitas svarbus aspektas yra tai, kad studentai turi jausti dėstytojo buvimą ir jis (ji) turėtų dažnai teikti grįžtamąjį ryšį apie atliktas užduotis.


Semestro pabaigoje įsitikinkite, kad iš studentų surinkote grįžtamąjį ryšį ir kad jiems suteikta galimybė apmąstyti savo mokymąsi (e. portfelio priemonė, grįžtamojo ryšio apklausa, pokalbiai su studentais).


Tinkamai parengti vertinimo kriterijai taip pat labai svarbūs skatinant studentų įsitraukimą (pavyzdžiui, dalijimasis vertinimo priemonėmis). Tačiau ši mokymo medžiaga nėra skirta šiam aspektui. Jeigu norite daugiau sužinoti apie vertinimo strategijas, prašome peržiūrėti šią mokomąją medžiagą https://teacamp.vdu.lt/course/view.php?id=89


Toliau pateikta geroji praktika padės geriau išsiaiškinti minėtus klausimus.



Last modified: Monday, 27 February 2023, 10:10 AM