Gerosios praktikos pavyzdys 1

Pavadinimas: Anglų kalbos nuotolinio studijų dalyko dėstymas naudojant MsTeams įrankį 

Universitetas: Silezijos universitetas Katovicuose

Sąrangos dalis: B - Metakognityvinės strategijos studentų akademinei sėkmei matuoti 

Kokias DigiCompEdu modelio kompetencijas ir mokymosi rezultatus mes nagrinėjame?

 

Kompetencijos

Mokymosi rezultatai

Savivaldus mokymasis

Aktyvus besimokančiųjų įtraukimas

Įrodymų analizė

- Naudoti skaitmenines technologijas (pvz., e. portfelį, mokinių tinklaraščius), kad studentai galėtų fiksuoti ir pristatyti savo darbą.

- Naudoti skaitmenines technologijas, kad naujas sąvokas pavaizduotų ir paaiškintų motyvuojančiai ir patraukliai, pavyzdžiui, naudojant animaciją ar vaizdo įrašus.

- Planuoti ir įgyvendinti mokymosi veiklą, kurios metu gaunami duomenys apie besimokančiųjų veiklą ir rezultatus.

 

Svarbiausi aspektai: Ši geroji patirtis parengta remiantis anglų kalbos studijų dalyku, kuriame daugiausia dėmesio skiriama pokalbiams. Šis dalykas yra dėstomas nuotoliniu per "MS Teams". Dėstytojas sukūrė įvairias mokymosi veiklas, kurios padeda rinkti įrodymus apie besimokančiųjų akademinę sėkmę. Darbas grupėse, individualus darbas, darbas porose ir diskusijos padėjo įtraukti besimokančiuosius. Dalyko dėstymo metu dėstytojas studentams rodė įvadinius pristatymus, teikė refleksijas ir nuolatinį grįžtamąjį ryšį. Dalyko pradžioje studentams buvo pateikta kalbėjimo vertinimo kriterijų rubrika, kad būtų skatinama studentų kognicija.

1 pav. Kalbėjimo vertinimo kriterijai. MsTeams paskaitos kambario lango vaizdas iš Silezijos universiteto magistrantūros studijų programos.


Norėdamas sužinoti, kaip studentai mokosi, dėstytojas paprašė studentų pažiūrėti trumpą filmą apie prisistatymą, o paskui individualiai įrašyti trumpą filmuką:

2 pav. Įvadinės užduoties pavyzdys: Pažiūrėkite trumpą filmuką ir pagalvokite, kaip geriausiai prisistatyti. MsTeams paskaitos kambario lango vaizdas iš Silezijos universiteto magistrantūros studijų programos.


Kad geriau pažintų vieni kitus, buvo paskirta užduotis parengti pristatymą apie studento pomėgius, interesus, talentus, aistras, pomėgius ir tai, kas nepatinka. 

3 pav. Užduoties aprašymo ir pristatymo pavyzdys. MsTeams paskaitos kambario lango vaizdas iš Silezijos universiteto magistrantūros studijų programos.



4 pav. Užduoties aprašymas ir pristatymo pavyzdys.  MsTeams paskaitos kambario lango vaizdas iš Silezijos universiteto magistrantūros studijų programos.


Įvadinės skaidrės, studentų pristatymai, bendri pokalbiai grupėje ir pokalbiai mažose grupelėse taip pat buvo labai naudingi dėstytojams, kad jie galėtų atsižvelgti į aspektus, kurie daro įtaką studentų mokymuisi. Taigi studentai aktyviai įsitraukė į tarpusavio mokymosi veiklą. 


Aktualumas dėstytojui: Studentai nuolat gaudavo grįžtamąjį ryšį ir vertinimą. Pirmasis vertinimas vyko po pirmųjų dviejų susitikimų, siekiant įsitikinti, ar studentų lūkesčiai buvo įgyvendinti; vėliau dėstytojas atliko tarpinį vertinimą, o projekto pabaigoje - galutinį vertinimą. Įgyvendinęs projektą, dėstytojas atliko savęs vertinimą, remdamasis studentų pasitenkinimo klausimynu. Vertindamas dalyką, dėstytojas taikė Delphi vertinimo metodą. 

5 pav. Delphi vertinimo metodas (asmeninės dėstytojo patirtis, Silezijos universitetas Katovicuose).  

   

Aktyvus studentų ir dėstytojų bei pačių studentų tarpusavio bendravimas yra labai svarbus siekiant palengvinti kalbų mokymosi procesą. Diskusijų forumai, darbo grupėse kambariai (angl. breakout rooms), "Padlet", "Mentimeter" ir grupinio darbo rezultatai leidžia dėstytojams sekti studentų daromą pažangą. Šio kurso metu naudingiausi MsTeams įrankiai, skirti studentų metakognityvinėms mokymosi strategijoms kurti, buvo diskusijų forumai. Studentai ir dėstytojai dalyvavo diskusijose, o forumas leido dėstytojui patikrinti studentų dalyvavimo lygį. Galiausiai MsTeams naudojimas leido bendrauti su mokiniais ir buvo geras būdas tęsti paskaitose pradėtus pokalbius. MsTeams buvo palanki grupiniam bendravimui nuotolinėje aplinkoje, nes ji primena populiarius socialinius tinklus, kurie itin paplitę tarp studentų.


6 pav. Studentų ir dėstytojo pokalbiai "MS Teams" grupės paskyroje.  MsTeams paskaitos kambario lango vaizdas iš Silezijos universiteto magistrantūros studijų programos.


Šaltinis:

Mamet-Michalkiewicz, M. (2020). Conversation in English course. Asmeninė patirtis, magistrantūros studijų programa. 



Last modified: Thursday, 9 February 2023, 4:18 PM