Žodynas


Sie können das Glossar über das Suchfeld oder das Stichwortalphabet durchsuchen.

@ | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Alle

M

MDA

Mokymosi duomenų analizė (angl. Learning analytics)


Metakognicija

labai svarbus sėkmingo mokymosi komponentas, apimantis mokymosi proceso savireguliaciją ir savirefleksiją bei kontroliuojantis mąstymo procesus (Medina ir kt., 2017).



Metakognityvinis sprendimų priėmimas

konkrečių mokymo ir mokymosi projektavimo sprendimų suvokimas ir tų sprendimų priežastys (Griffith et al., 2016).


Mokymo ir mokymosi strategijos

technikos ir metodai, kuriuos dėstytojas taiko siekdamas padėti studentams mokytis. Veiksmingos mokymo strategijos apima išankstinį planavimą, mokymosi tikslų ir sėkmės kriterijų pateikimą, bei nuoseklų grįžtamojo ryšio teikimą (Maine, N/A; NSW Government, 2022). 




Mokymosi duomenų analizė

tai priemonė, skirta vertinti, interpretuoti ir analizuoti besimokančiųjų generuojamus duomenis internetinėje mokymosi aplinkoje, kad dėstytojas galėtų veiksmingiau vykdyti mokymosi ir mokymo procesus, imtis intervencijų, kad laiku patartų ar konsultuotų besimokančiuosius ir taip padidintų jų akademinę sėkmę. (Volungevičienė ir kt., 2021, 12). Skiriamos keturios pagrindinės mokymosi analizės kategorijos: (1) aprašomoji (kas įvyko?); (2) prognozuojamoji (kas bus toliau?); (3) diagnostinė (kodėl taip atsitiko?); (4) nurodomoji (daryk taip, kad pagerėtų).



Mokymosi duomenų analizės informacijos atvaizdavimo langas (Learning analytics dashboard-LAD)

LAD yra svarbus mokymosi analizės pogrupis ir reiškia vizualinį automatiškai sistemos sugeneruotos informacijos atvaizdavimą. LAD - tai informacijos vizualizavimo priemonės, kuriomis informacija pateikiama ir vaizduojama patogiu vartotojui būdu ir kurios suteikia "prasmingų ir praktiškai pritaikomų įžvalgų iš pirmo žvilgsnio". (Pokhrel & Awasthi, 2021:93).



Mokymosi pažanga

Mokymosi pažanga apibūdina didėjantį tam tikros srities žinių, įgūdžių ir požiūrių įgijimo sunkumą ir sudėtingumą. Dėstytojai turi gebėti nustatyti, kada ir kaip įsiterpti, kad skatintų tolimesnį studentų mokymąsi.       




Mokymosi rezultatai

Konkretus teiginys, tiksliai apibūdinantis, ką studentas gebės atlikti tam tikru pamatuojamu būdu. Tam tikrai kompetencijai gali būti apibrėžtas daugiau nei vienas pamatuojamas mokymosi rezultatas (Gosselin, 2020). 


MOOC

 Masiniai atvirieji nuotoliniai kursai


MVS

Mokymosi valdymo sistema