Žodynas


Browse the glossary using this index

Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL

Page:  1  2  3  (Next)
  ALL

B

Besimokančiojo elgsena

tai rodiklis, kuriuo vertinama, kaip studentams sekasi plėtoti ir tobulinti žinias ir įgūdžius. 




Besimokančiųjų įsitraukimas

The Glossary of Education Reform, teigiama, kad "įsitraukimas reiškia studentų dėmesio, smalsumo, susidomėjimo, optimizmo ir aistros laipsnį, kurį jie rodo mokydamiesi ar būdami mokomi, o tai reiškia ir jų motyvaciją mokytis ir daryti pažangą mokymosi procese". Ši apibrėžtis susijusi ne tik su besimokančiaisiais, bet ir su švietimo įstaigų vadovais, dėstytojais ir kitais išoriniais veiksniais, kurie gali "įtraukti" besimokančiuosius į mokymosi planavimą ir sprendimų dėl jų mokymosi priėmimo procesą. Besimokančiųjų įsitraukimas yra susijęs su laiko ir pastangų, kurios buvo investuotos į mokymosi patirties optimizavimą, santykiu. Įsitraukimas gali pasireikšti elgesiu, mąstymo procesais ir emocijų požymiais. Kitaip tariant, įsitraukimas suvokiamas kaip elgesio, pažinimo ir emocinis aspektas


D

Duomenų raštingumas (angl. data literacy)

tai gebėjimas rasti, kritiškai vertinti ir skaityti duomenis, dažnai ne tik jų skaitinę ir kiekybinę formą. Mokymosi duomenų analizė orientuota į besimokančiųjų duomenų rinkimą ir generavimą siekiant pagerinti mokymo ir mokymosi patirtį. Tačiau nuo dėstytojų ir besimokančiųjų skaitmeninio raštingumo įgūdžių priklauso, ar MDA generuojami duomenys padės mokyti ir mokytis, ar ne.


Duomenys (angl. data)

šioje mokomojoje medžiagoje, duomenys - tai informacija, kurią renkame apie besimokančiuosius. Jie gali būti gaunama iš apklausų, testų, besimokančiųjų sąveikos su mokymosi ištekliais ar veikla ir pan.




Į

Įrodymais grįstas mokymasis ir mokymas (angl: evidence-based teaching and learning)

kaip aprašyta EUA ataskaitoje, įrodymais grįstas mokymas ir mokymasis apima keletą etapų: (1) sprendimas dėl sprendžiamo klausimo, (2) įrodymų rinkimas ir analizė, (3) projektas, tikslai ir vertinimo rodikliai, (4) įgyvendinimas ir praktika, (5) įrodymais pagrįstų sprendimų priėmimas siekiant tobulinti procesą (Emplit ir Zhang, 2020). 


K

Kompetencija

gebėjimas įsivertinti savo gebėjimus ir įgūdžius. Kompetencija - tai bendras teiginys, apibūdinantis pageidaujamas programą baigusio (arba dalyką baigusio) studento žinias, įgūdžius ir elgesį. Kompetencijos paprastai apibrėžia taikomuosius įgūdžius ir žinias, kurios leidžia žmonėms sėkmingai veikti profesinėje, švietimo ir kitose gyvenimo srityse (Gosselin, 2020).     



L

LAD

 mokymosi duomenų analizės informacijos atvaizdavimo langas (angl. Learning analytics dashboard).



M

MDA

Mokymosi duomenų analizė (angl. Learning analytics)


Metakognicija

labai svarbus sėkmingo mokymosi komponentas, apimantis mokymosi proceso savireguliaciją ir savirefleksiją bei kontroliuojantis mąstymo procesus (Medina ir kt., 2017).



Metakognityvinis sprendimų priėmimas

konkrečių mokymo ir mokymosi projektavimo sprendimų suvokimas ir tų sprendimų priežastys (Griffith et al., 2016).



Page:  1  2  3  (Next)
  ALL