Sie können das Glossar über das Suchfeld oder das Stichwortalphabet durchsuchen.

@ | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Alle

Seite:  1  2  3  4  (Weiter)
  Alle

B

BA

Bakalauras


C

CMF/ BMS

(angl. Common Micro Credential Framework) Bendra mikrokredencialų sistema


CPD/ TPT

(angl. continuing professional development) tęstinis profesinis tobulėjimas


E

EBP

(angl. European Blockchain Partnership) Europos blokų grandinės partnerystė


EBSI

(angl. European Blockchain Services Infrastructure) Europos blokų grandinės paslaugų infrastruktūra


ECTS

(angl. European Credit Transfer and Accumulation System) Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistema


EDCI

(angl. European Data Model Infrastructure) Europos duomenų modelio infrastruktūra


EMC

(angl. European MOOC Consortium) Europos MOOC konsorciumas


EQF /EKS

(angl. European Qualification Framework) Europos kvalifikacijų sąranga


ESCO

(angl. European Skills, Competences, Qualifications and Occupations) Europiniai įgūdžiai, kompetencijos, kvalifikacijos ir profesijos


F

Formalus mokymasis

tai mokymasis, kuris vyksta organizuotoje ir struktūruotoje aplinkoje, specialiai skirtoje mokymuisi, ir kurio metu paprastai suteikiama kvalifikacija, paprastai pažymėjimo arba diplomo forma; jis apima bendrojo lavinimo, pirminio, tęstinio ir aukštojo profesinio mokymo, taip pat aukštojo mokslo sistemas. (EU 2022, p. 14)


H

HE

(angl. Higher Education) Aukštasis mokslas


HEI

(angl. Higher Education Institutions) Aukštojo mokslo institucijos


K

Konstruktyvus derinimas

tai pedagoginė praktika, kai mokymo, mokymosi ir vertinimo veikla tiesiogiai siejama su numatytais mokymosi rezultatais, siekiant palengvinti besimokančiųjų mokymąsi. (Biggs ir Tang 2007).


L

LA /MDA

(angl. Learning Analytics) Mokymosi duomenų analizė


LMS

(angl. Learning Management System) Mokymo valdymo sistema


M

MC

Mikrokredencialas


Mikrokredencialas (MC)

tai mokymosi rezultatų, kuriuos besimokantysis įgijo po nedidelės apimties mokymosi, įrašas. Šie mokymosi rezultatai bus vertinami pagal skaidrius ir aiškiai apibrėžtus kriterijus. Mokymosi patirtis, kurią įgijus suteikiami mikrokredencialai, skirta suteikti besimokančiajam konkrečių žinių, įgūdžių ir gebėjimų, atitinkančių visuomenės, asmeninius, kultūrinius ar darbo rinkos poreikius. Mikrokredencialai priklauso besimokančiajam, jais galima dalytis ir juos galima perkelti. Jie gali būti atskiri arba sujungti į didesnius kredencialus. Jie grindžiami kokybės užtikrinimu pagal sutartus atitinkamo sektoriaus ar veiklos srities standartus. (EU 2022, p. 13)

Yra įvairių termino mikrokredencialas versijų dėl rašybos formos: pavyzdžiui, MikroKredencialas, mikrokredencialas, mikro kredencialas, Mikrokredencialas, Mikro-Kredencialas.




Mikrokredencialų teikėjai

tai švietimo ir mokymo įstaigos ir organizacijos, socialiniai partneriai (t. y. darbuotojams ir darbdaviams atstovaujančios organizacijos), darbdaviai ir pramonės atstovai, pilietinės visuomenės organizacijos, valstybinės užimtumo tarnybos (VUT), regioninės ir nacionalinės valdžios institucijos ir kitų rūšių subjektai, kurie rengia, teikia ir išduoda formaliojo, neformaliojo ir savaiminio mokymosi mikrokredencialus. Tai nepažeidžia regioninių ir nacionalinių teisės aktų ir aplinkybių. (EU 2022, p. 13)


Mišrus mokymasis (BL)

tai dviejų istoriškai atskirų mokymo ir mokymosi modelių - tradicinių F2F mokymosi sistemų ir paskirstytų mokymosi sistemų - mokymo derinys. Taip pat pabrėžiamas pagrindinis kompiuterinių technologijų vaidmuo mišriame mokyme. ... Žmonės pasirinko BL dėl trijų priežasčių: (1) geresnės pedagogikos, (2) didesnės prieigos / lankstumo ir (3) didesnio ekonominio efektyvumo. (Graham 2006, p. 3, p. 7; taip pat žr. Feng 2022)


Mokymosi parametrai

tai įvairios fizinės, internetinės, mišrios, virtualios ir skaitmeninės vietos, kontekstai ir kultūros, kuriose žmonės mokosi, apimančios visas aplinkas, kuriose gali vykti formalusis, neformalusis ir savaiminis mokymasis. (EU 2022, p. 13)


Mokymosi rezultatai

galima apibūdinti kaip teiginius ar paaiškinimus apie tai, ką besimokantysis žinos, supras ir gebės padaryti, jei dalyvaus ir sėkmingai atliks tam tikrą mokymosi veiklą. Pagal apibrėžtį mokymosi rezultatai apima šiuos elementus: požiūrį, elgesį, įgūdžius ir vertybes. (Biggs ir Tang, 2007)


MOOC

(angl. Massive Open Online Course) Masiniai atvirieji nuotoliniai dalykai


N

Neformalus mokymasis (angl. informal learning)

tai mokymasis, atsirandantis dėl kasdienės veiklos ir patirties, kuris nėra organizuotas ar struktūruotas tikslų, laiko ar mokymosi pagalbos požiūriu; besimokančiojo požiūriu jis gali būti netyčinis. Jis automatiškai nesuteikia mikro-kredencialo, tačiau gali būti vertinamas atsižvelgiant į pripažinimo priemones, kuriomis gali būti nustatomi, dokumentuojami, vertinami ir (arba) patvirtinami asmens mokymosi rezultatai. (EU 2022, p. 14)


Neformalusis mokymasis

tai mokymasis, kuris vyksta ne formaliojo švietimo ir mokymo srityje, vykdant suplanuotą veiklą, atsižvelgiant į mokymosi tikslus ir mokymosi laiką, ir kai teikiama tam tikra mokymosi pagalba. (EU 2022, p. 14)


NQF/ NKS

(angl. National Qualification Framework) Nacionalinė kvalifikacijų sąranga


O

OER /AŠI

(angl. Open Educational Resources) Atvirieji švietimo ištekliai


P

Perkėlimas

reiškia, kad įgaliojimų turėtojas gali saugoti savo mikrokredencialus pasirinktoje sistemoje, dalytis jais su pasirinkta šalimi (nacionaline ar tarptautine) ir kad visos keitimosi šalys galėtų suprasti įgaliojimų turinį ir patikrinti jų autentiškumą. Taip užtikrinamas perkeliamumas iš vieno švietimo ir mokymo sektoriaus į kitą, darbo rinkoje ir tarp šalių. (EU 2022, p. 14)


Q

QA

(angl. Quality Assurance) Kokybės užtikrinimas


S

Skaidrumas

Šiuo (skaitmeninio vertinimo) aspektu siekiama, kad visa kompetencijų vertinimo programa būtų matoma ir suprantama visiems dalyviams. Dėl šios priežasties svarbu, kad studentai ir (arba) besimokantieji galėtų suprasti savo vertinimo teisingumą taip pat tiksliai, kaip ir jų dėstytojai, todėl jiems reikia turėti išsamias žinias apie visus vertinimo kriterijus ir jų lyginamuosius svorius. Šiam matmeniui buvo vertinami keturi kriterijai: demokratiškumas, įsitraukimas, matomumas ir poveikis. (Tinoca 2014, p. 22)


Skaitmeninė piniginė

EDCI naudotojai gali užsiregistruoti "Europass" paskyroje, kurioje yra integruota skaitmeninių kredencialų piniginė. Ši piniginė panaši į banko sąskaitą, į kurią trečiosios šalys gali pervesti mokymosi pažymėjimus. Piniginės adresą galima suteikti bet kuriai šaliai, kad ji galėtų tiesiogiai pervesti kredencialus, tačiau ji negali matyti naudotojo piniginėje jau saugomų kredencialų. (Europass 2023)


SLP

(angl. Short Learning Program) Trumpoji mokymosi programa


Sukaupiamumas

reiškia galimybę, jei reikia, derinti skirtingus mikrokredencialus ir logiškai remtis vieni kitais. Sprendimus dėl kvalifikacijų kaupimo ar derinimo priima jas priimanti organizacija (pvz., švietimo ir mokymo įstaigos, darbdaviai ir t. t.), vadovaudamasi savo praktika, ir jie turėtų atitikti besimokančiojo tikslus ir poreikius. Kvalifikacijų kaupimas automatiškai nesuteikia teisės į kvalifikaciją ar laipsnį. Tokius sprendimus priima regioninės ir nacionalinės valdžios institucijos arba institucijos, vadovaudamosi savo suteikimo procedūromis. (EU 2022, p. 15)


V

Vertinimas

tai procesas arba metodas, naudojamas įvertinti, matuoti ir galiausiai aprašyti asmenų mokymosi rezultatus, įgytus formalioje, neformaliojo ir savaiminio mokymosi aplinkoje. Vertinimą atlieka vertinimą teikianti institucija arba kiti pripažinti vertinimo paslaugų teikėjai.


VET

(angl. Vocational Training) Profesinis mokymas


VLE /VMA

(angl. Virtual Learning Environment) Virtuali mokymosi aplinka



Seite:  1  2  3  4  (Weiter)
  Alle