Įvadas

Studentų įsitraukimas skatinamas aktyviai mokantis tiek būnant auditorijoje, tiek ir nuotoliu. Tai reiškia, kad studentai aktyviai dalyvauja atliekant paskirtas užduotis, bendradarbiauja su kolegomis ir laiku atlieka užduotis. Prie mokymosi plano strategijų, skatinančių studentų įsitraukimą, priskiriamos, be kita ko, klausimų ir atsakymų sesijos, tarpusavio vertinimas ir grįžtamasis ryšys, diskusijos, greitieji klausimai, interaktyvios paskaitos (kurių metu studentai atsakinėja į klausimus arba juos užduoda), greitojo rašymo užduotys, praktinė veikla ir patirtinis mokymasis. 

Kuriant studijų dalyką, svarbu apgalvoti paramos studentams strategijas. Pavyzdžiui, studentai turėtų gauti grįžtamąjį ryšį apie savo mokymosi pažangą, turėti galimybę užduoti klausimus diskusijų forume ir būti supažindinti su bendra dalyko struktūra. Dalyko struktūroje turėtų būti aiškiai nurodyti mokymosi ištekliai ir veikla, kad besimokantieji galėtų sekti savo pažangą. Be to, kai studentų prašoma pateikti atsiliepimus apie atskiras temas, mokymosi medžiagą, užduotis ar visą dalyką, jie ne tik suteikia vertingos informacijos, reikalingos tobulinimui, bet ir jaučiasi labiau įsipareigoję dalyko studijavimui.

Todėl dėstytojai skatinami kurti ir integruoti veiklas įvairiais dalyko dėstymo etapais, kad galėtų rinkti duomenis apie besimokančiųjų įsitraukimą (žr. 2 skyrių). Ir, remdamiesi surinktais duomenimis, dėstytojai gali reflektuoti, kodėl, pavyzdžiui, studentai teikia pirmenybę vienai mokymosi priemonei ar veiklai, o ne kitai. Kaip ši informacija gali padėti mokyti ir mokytis? Kokių intervencinių priemonių gali prireikti siekiant teikti mokymosi pagalbą ir didinti besimokančiųjų įsitraukimą?

Pagal DigCompEdu modelį (Redecker, 2017) aktyviai įtraukti besimokančiuosius reiškia:

naudotis skaitmeninėmis technologijomis, kad būtų skatinamas aktyvus ir kūrybiškas besimokančiųjų įsitraukimas į mokomąjį dalyką. 

naudoti skaitmenines technologijas pedagoginėse strategijose, skatinančiose besimokančiųjų transversalius įgūdžius, gilų mąstymą ir kūrybinę raišką.

atverti mokymąsi naujiems, realiems kontekstams, kurie įtraukia pačius besimokančiuosius į praktinę veiklą, mokslinius tyrimus ar sudėtingų problemų sprendimą arba kitais būdais didina aktyvų besimokančiųjų įsitraukimą į sudėtingus dalykus.

Nors besimokantiesiems nuotoliu svarbi įvairi parama, šioje mokymo medžiagoje daugiausia dėmesio skirsime elementams, kuriuos dėstytojas gali iš anksto parengti ir integruoti į kursą, atsižvelgdamas į nuotolinio mokymosi aplinką, mokymosi duomenų analizę ir į tai, kaip svarbu, kad studentai tobulintų savo savivaldaus mokymosi įgūdžius. 

Temos:

3.1. Kaip skatinti studentų įtrauktį? 

3.2. Kaip didinti studentų įtrauktį remiantis MDA atvaizdavimo lango informacija?

Rezultatai:

Naudoti skaitmenines technologijas, kad būtų galima motyvuotai ir patraukliai vizualizuoti ir paaiškinti naujas sąvokas, pavyzdžiui, naudojant animaciją ar vaizdo įrašus.

Naudoti motyvuojančią ir įtraukiančią skaitmeninę mokymosi aplinką ar veiklą, pvz., žaidimus, viktorinas.

Mokymo proceso centre - aktyvus besimokančiųjų naudojimasis skaitmeninėmis technologijomis.

Naudoti skaitmenines technologijas, kad besimokantieji galėtų aktyviai įsitraukti į nagrinėjamą dalyką, pvz., naudotis įvairiais pojūčiais, manipuliuoti virtualiais objektais, keisti užduotį, siekiant išsiaiškinti jos struktūrą, ir pan.

Pasirinkti tinkamas skaitmenines technologijas, skatinančias aktyvų mokymąsi tam tikrame mokymosi kontekste arba siekiant konkretaus mokymosi tikslo.

Apmąstyti, kiek įvairios naudojamos skaitmeninės technologijos yra tinkamos aktyviam besimokančiųjų mokymuisi didinti, ir atitinkamai pritaikyti strategijas bei pasirinkimus.


STRATEGIJOS IR REKOMENDACIJOS KAIP SUTEIKTI PARAMĄ IR ĮTRAUKTI BESIMOKANČIUOSIUS

Pedagoginiu požiūriu:

  • Pačioje dalyko pradžioje nustatykite besimokančiųjų įsitraukimo lūkesčius.
  • Užtikrinkite, kad mokymosi ištekliai ir veikla būtų pateikti aiškiai, struktūruotai ir kad studentai galėtų juos lengvai rasti.
  • Peržiūrėkite kurso struktūrą NMA, norėdami išsiaiškinti, ar joje matomas mokymosi kelias
  • Skatinkite sąveiką realiuoju laiku
  • Pateikite pakankamą turinio dalių skaičių
  • Jei įmanoma, pateikite trumpą aprašymą, kokiais ištekliais ir veikla jie turėtų užsiimti ir kodėl
  • Suteikite greitą grįžtamąjį ryšį apie užduotis ir (arba) mokymosi pažangą
  • Paprašykite studentų suteikti grįžtamąjį ryšį apie mokymosi išteklius, veiklą ar kursą, kad užtikrintumėte savalaikį sprendimų priėmimą arba, jei reikia, pakeistumėte mokymosi turinį
  • Užtikrinkite dėstytojo dalyvavimą
  • Nuspręskite, kokius su besimokančiųjų įsitraukimu susijusius duomenis gali būti svarbu gauti ir prireikus analizuoti
  • Analizuokite mokymo ir mokymosi proceso duomenis ir priimkite pagrįstus sprendimus, kokius pakeitimus reikia atlikti

Techniniu požiūriu:

  • Naudokite pritaikomus informacijos atvaizdavimo langus (dashboards)
  • Susiekite mokymosi veiklą su mokymosi rezultatais, kad besimokantieji galėtų žinoti savo mokymosi pažangą
  • Naudokite atvirus klausimus
  • Skatinkite diskusijų forumų naudojimą
  • Išnagrinėkite NMA galimybes, susijusias su savivaldžiu mokymusi



Last modified: Thursday, 9 February 2023, 2:11 PM