Įvadas


1 pav. Mokymosi analizė kaip metakognityvinis įrankis studentų akademinei sėkmei didinti (Volungeviciene et al., 2021, p.175)


Pagal DigCompEdu modelį (Punie ir Redecker, 2017), įrodymų analizė yra vertinimo kompetencijos dalis ir reiškia, kad reikia kurti, atrinkti, kritiškai analizuoti ir interpretuoti skaitmeninius įrodymus apie besimokančiojo veiklą, rezultatus ir pažangą, siekiant gauti informacijos apie mokymą ir mokymąsi.

Taikydami mokymosi duomenų analizę ir analizuodami įrodymus, dėstytojai gali koreguoti ir pritaikyti studijų dalyko turinį, kad jis atitiktų besimokančiųjų poreikius ir gebėjimus. Mokymosi duomenų analizė taip pat naudinga dėstytojams planuojant studijų dalyko turinio ir vertinimo strategijų koregavimą mokymosi metu pagal studentų poreikius, todėl mokymosi procesas ir vykdomi pokyčiai tampa labiau individualizuoti.

Mokymosi duomenų analizė suteikia vertingos informacijos ir įžvalgų ne tik dėstytojams, bet ir studentams. Iš tiesų šie duomenys skatina besimokančiųjų kognityvinius gebėjimus, stipresnį bendruomeniškumo jausmą (Trespalacios ir Perkins, 2016) ir skatina aktyvesnį besimokančiųjų įsitraukimą. Kaip mini Sclater et. al. (2016), yra įvairių būdų analizuoti ir interpretuoti įrodymus, pavyzdžiui, pasitelkiant prognozavimo modelius (žr. konceptualią įžangą), socialinių tinklų analizę, parodant sąveikas diskusijų forumuose (Holmes et al., 2019). Tokiu būdu galima personalizuoti mokymąsi, nukreipiant besimokančiuosius jų mokymosi kelyje, teikiant jiems rekomendacijas ir įrodymus apie jų mokymosi pažangą.

Kalbant apie studentų mokymosi personalizavimą yra svarbu pastebėti, kad dažnu atveju mokymosi turinio kūrimo sprendimai nėra nuoseklūs visiems besimokantiesiems. Priešingai, dėstytojų kuriamas mokymosi turinys dažniausiai yra orientuotas į plačią temą, apimančią daug skirtingų išteklių, tad ir besimokančiųjų elgesio modeliai yra skirtingi. 

Svarbu! Siekiant skaidrumo, svarbu, kad studentai nuo pat pirmos paskaitos žinotų, jog dėstytojas gali naudotis duomenimis, susijusiais su jų dalyvavimu nuotolinėje mokymosi aplinkoje, ir juos stebėti. Taip pat svarbu juos informuoti, kokie duomenys yra prieinami, analizuojami, kam jie naudojami ir kaip užtikrinama duomenų apsauga.

Temos

2.1. Kaip analizuoti ir interpretuoti turimus įrodymus apie besimokančiųjų veiklą ir pažangą, siekiant skatinti besimokančiųjų įsitraukimą?

2.2. Kaip, naudojant ataskaitas, atlikti duomenimis pagrįstas mokymo ir mokymosi intervencijas?

Rezultatai

  1. Naudoti skaitmenines technologijas, kad studentams būtų suteikiamas savalaikis ir tikslingas grįžtamasis ryšys. 

  2. Pritaikyti mokymo strategijas ir teikti tikslingą paramą, remiantis naudojamų skaitmeninių technologijų įrodymais. 

  3. Sudaryti sąlygas besimokantiesiems suprasti skaitmeninių technologijų teikiamus įrodymus ir naudoti juos priimant sprendimus.

  4. Kurti, atrinkti, kritiškai analizuoti ir interpretuoti skaitmeninius įrodymus apie besimokančiųjų veiklą, pasiekimus ir pažangą, siekiant suteikti informacijos apie mokymą ir mokymąsi.

  5. Naudoti skaitmenines technologijas, kad besimokantieji galėtų apmąstyti ir savarankiškai įvertinti savo mokymosi procesą.


STRATEGIJOS IR REKOMENDACIJOS ĮRODYMŲ ANALIZEI IR INTERPRETACIJAI

  • Pedagoginiu požiūriu:

    • Apsvarstykite ir nuspręskite, kokius duomenis apie besimokančiųjų elgesį, mokymosi procesą ir pažangą jums svarbu analizuoti;

    • Nuspręskite, kuriuos duomenis svarbu analizuoti semestro metu, o kuriuos - semestro / mokymosi laikotarpio pabaigoje;

    • Informuokite studentus apie tai, kokius duomenis generuojate, stebite ir analizuojate jūs, o kokius duomenis jie gali analizuoti patys;

    • Analizuokite besimokančiųjų veiklos ataskaitas, kurios parodo, kiek kartų besimokantieji naudojosi kiekvienu mokymosi ištekliu ar veikla.  Tai gali padėti suprasti ir sužinoti apie besimokančiųjų mokymosi stilius ir pageidaujamus mokymosi išteklių formatus;

    • Apmąstykite, kokius mokymosi turinio pakeitimus reikėtų atlikti,  apsvarstant mokymosi medžiagos, veiklos, užduočių ar vertinimo strategijas, remiantis skaitmeniniais įrodymais 

    • Teikite studentams grįžtamąjį ryšį apie jų mokymosi pažangą.


  • Techniniu požiūriu:

    • Nustatykite ir suplanuokite veiklą ir užduotis, kurios padėtų kaupti reikiamus duomenis;

    • integruokite nuotolinės mokymosi aplinkos (Moodle) palaikomus arba išorinius skaitmeninius įrankius, kurie skatina aktyvų besimokančiųjų dalyvavimą (pvz., "Moodle minčių žemėlapis", "Mentimeter", "Padlet", "Jamboard", "Google Docs");

    • Naudokite skaitmenines priemones, kad suteiktumėte studentams grįžtamąjį ryšį žodžiu ar raštu.







Last modified: Monday, 6 February 2023, 3:51 PM