Temos struktūra

  • 1. Darnus vystymasis

    Šią modulio dalį parengė Lubomír Hájek ir Petra Garay, Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž, Čekija
    • Pamoka 1: Pagarba gamtai

      1. TYRINĖK: 3 kertiniai ramsčiai
      2. SUDOMINK: 4 ramstis
      3. PAAIŠKINK: Pagarba gamtai: atsinaujinantys ir neatsinaujinantys šaltiniai
      4. SUŽINOK DAUGIAU: Gerbti gamtą: Davidas Attenborough

    • 2 Pamoka: Kaip pamatuoti tvarumą?

      1. SUDOMINK: Darnus vystymasis ir Darbotvarkė iki 2030 m.
      2. TYRINĖK: Darnaus vystymosi tikslai (DVT, angl. SDG)
      3. PAAIŠKINK: 3 ramsčiai ir DVT (SDG)
      4. SUŽINOK DAUGIAU: Tvarumo vertinimo priemonės

  • 2. Ekosistemų priežiūra ir atkūrimas

    Šią modulio dalį parengė Lydmila Zadorozhnya, Móðurmál, Islandija
    • Šiame dokumente pateikiamas pamokų scenarijus pagal projekto šabloną.

      Pamoka 1 (1 val.)

      1. SUDOMINK: Parodykite trumpą vaizdo įrašą, kuriame vaizduojamos įvairios ekosistemos, ir aptarkite žmogaus veiklos poveikį
      2. TYRINĖK: (Darbas grupėse) Kiekvienai grupei priskirkite tam tikrą pirmųjų žmonių tradicinę ekologinę praktiką (pvz., kontroliuojamas deginimas, tausojanti medžioklė, sezoninis derliaus nuėmimas)
      3. PAAIŠKINK: Surenkite mini paskaitą apie pirmųjų tautų žinių vaidmenį šiuolaikinėms gamtos išteklių išsaugojimo pastangoms, įtraukdami įvairių regionų ir kultūrų pavyzdžių

      Pamoka 2 (1 val.)

      1. SUŽINOK DAUGIAU: Mokinių projektas: sukurkite gamtosaugos projektą, į kurį būtų įtrauktos bendrosios ekologinės žinios ir vietos gyventojų žinios, ir sukurkite plakatą, iliustruojantį gamtosaugos projektą
      2. ĮVERTINK: Tarpusavio vertinimas: Peržiūrėkite vieni kitų plakatus ir pateikite konstruktyvų grįžtamąjį ryšį
      3. Apmąstymų esė: Parašykite trumpą esė, kuriame apmąstysite, ką sužinojote apie bendrasias ekologines žinias ir jų taikymą šiuolaikinėje gamtosaugoje

  • 3. Poveikio švelninimo ir prisitaikymo strategijos

    Šią modulio dalį parengė Céline CORNEILLE, Paul FERNANDEZ, Frédéric GUILLERAY, Marine ROBINI and Ervan ROUSSEL, Lycée Louis Jouvet de Taverny, Prancūzija
    • 1 pamoka: Aš esu savo vietinės aplinkos dalis

      1. SUDOMINK: Mano pėdsakas vietos aplinkoje (skaičiavimas ir veiksmų nustatymas)
      2. TYRINĖK: Pasaulis pasikeitė (pokalbiai, skirti nustatyti pokyčius per tam tikrą laiką ir veiksmus aplink mane)
      3. PAAIŠKINK: Esu tinkle (interviu su mokyklos administracija ir politikos formuotojais)
      4. SUŽINOK DAUGIAU: Ką galiu padaryti? (veiksmų pasirinkimas iš 35 veiksmų)

      Vertinimo dalį rasite tiesiogiai pamokos pabaigoje (įkeltame dokumente).

    • 2 pamoka: Visi kovos su klimato kaita būdai

      1. SUDOMINK: Ekologinis mano šalies deficitas (naudokitės internetine priemone, kad nustatytumėte ekologinį mano šalies deficitą/rezervą)
      2. TYRINĖK: Prisitaikymas ir (arba) klimato kaitos švelninimas? (atlikite internetinį tyrimą, kad apibrėžtumėte ir palygintumėte prisitaikymą ir klimato kaitos švelninimą)
      3. PAAIŠKINK: Raskite strategijas ir jomis dalinkitės! (sukurkite minčių žemėlapį naudodamiesi internetiniais ištekliais)
      4. IŠPLĖSK: Pareikškite savo, kaip piliečio, nuomonę (parašykite chartiją politinių sprendimų priėmėjams)

      Vertinimo dalį rasite pamokos pabaigoje (įkeltame dokumente).

  • 4. Atsinaujinančioji energija ir technologinės naujovės

    Šią modulio dalį parengė Justyna Pająk-Jaroszewska, Martyna Florkowska-Kardasz, IRSIE, Lenkija
    • 1 pamoka: Darnaus vystymosi technologijos ir inovacijų vaidmuo sprendžiant aplinkosaugos ir klimato kaitos problemas

      1. SUDOMINK: Įvadas į temą - darnaus vystymosi sąvoka.
      2. TYRINĖK: Pranešimų apie technologijas, prisidedančias prie darnaus vystymosi, rengimas
      3. PAAIŠKINK: Naujausių inovacijų tvarumo srityje apmąstymai (pavyzdžiai, diskusija)
      4. SUŽINOK DAUGIAU: Diskusija apie mūsų vaidmenį skatinant darnų vystymąsi ir būdus, kaip taikyti inovacijas ir kūrybiškumą sprendžiant aplinkosaugos problemas mūsų bendruomenėje.

    • 2 pamoka: Kokia yra žaliųjų technologijų diegimo nauda ir iššūkiai?

      1. SUDOMINK: Mokiniai žiūri Al Gore'o dokumentinio filmo „Nepatogus tęsinys: tiesa valdžiai“ (An Inconvenient Sequel: Truth to Power) anonsą.
      2. TYRINĖK: Tvariųjų technologijų paieškos - mokiniai mažose grupelėse dirba įrengtose stotelėse ir atlieka užduotis, leidžiančias tyrinėti žaliąsias technologijas ir aplinkosaugos problemas.
      3. PAAIŠKINK: Paaiškinimų laikas - mokiniai paaiškina, ką atrado ar sužinojo jiems skirtose stotelėse.
      4. SUŽINOK DAUGIAU: „Fishbowl“ diskusija (keitimasis argumentais, pristatančiais žaliųjų technologijų diegimo naudą ir iššūkius)

  • 5. Politika ir valdymas

    Šią modulio dalį parengė Güray Karakaya, papildė Murat Senger, AFAD, Turkija
    • 1 pamoka: Darnaus vystymosi technologijos ir inovacijų vaidmuo sprendžiant aplinkosaugos ir klimato kaitos problemas

        Susipažinimo veikla: Tvarumo loto.
        Instrukcijos: Sukurkite bingo kortelę – nupieškite 5x5 lentelę su skirtingomis tvarumo veiklomis ar faktais. Suraskite klasės draugus, kurie atitinka aprašymus lentelėje.
      1. SUDOMINK: Žiūrėkite vaizdo įrašą ir ieškokite sąsajų su pateiktais žodžiais (politika, valdymas, bendruomenės projektai, tvari praktika).
      2. TYRINĖK: Atsakykite į klausimus apie pagrindines politikos sudedamąsias dalis.
      3. PAAIŠKINK: Išnagrinėkite tekstą ir patikrinkite pagrindinius politikos komponentus (tikslai ir uždaviniai, įgyvendinimo sėkmė, vietos valdžios ir bendruomenių vaidmuo).

      2 PAMOKA (1 val.)

      1. SUŽINOK DAUGIAU: Darbas grupėse – Kiekviena grupė ieško ir nagrinėja sėkmingo bendruomenės vykdomo tvarumo projekto pavyzdį. Sukurkite bendruomenės projektą savo vietovėje.
      2. ĮVERTINK: Apsvarstykite konkretų aplinkosaugos klausimą, pasiūlykite tvarios praktikos sprendimus, įtraukite suinteresuotuosius subjektus ir bendruomenę, nurodykite įgyvendinimo veiksmus ir reikalingą paramą, peržiūrėkite vieni kitų pasiūlymus ir pateikite grįžtamąją informaciją.
  • Seminarų ciklas: globalus pilietiškumas, politikos mokymasis, gyvenimo būdo pasirinkimai ir vartotojų elgsena

    Medžiagą šiam seminarui parengė Tatjana Christelbauer, Tamara Tomasevic and Geraldine Fitoussi-Hoffmann, ACD, Austrija

    Savaitės trukmės seminarų sesijos: Integruoto mokymosi seminarų serija, skirta menų, gamtos mokslų ir politikos sankirtai