Temos struktūra
-
-
Šią modulio dalį parengė Lubomír Hájek ir Petra Garay, Tauferova střední odborná škola veterinární Kroměříž, Čekija
-
Pamoka 1: Pagarba gamtai
- TYRINĖK: 3 kertiniai ramsčiai
- SUDOMINK: 4 ramstis
- PAAIŠKINK: Pagarba gamtai: atsinaujinantys ir neatsinaujinantys šaltiniai
- SUŽINOK DAUGIAU: Gerbti gamtą: Davidas Attenborough
-
2 Pamoka: Kaip pamatuoti tvarumą?
- SUDOMINK: Darnus vystymasis ir Darbotvarkė iki 2030 m.
- TYRINĖK: Darnaus vystymosi tikslai (DVT, angl. SDG)
- PAAIŠKINK: 3 ramsčiai ir DVT (SDG)
- SUŽINOK DAUGIAU: Tvarumo vertinimo priemonės
-
-
Šią modulio dalį parengė Lydmila Zadorozhnya, Móðurmál, Islandija
-
Šiame dokumente pateikiamas pamokų scenarijus pagal projekto šabloną.
Pamoka 1 (1 val.)
- SUDOMINK: Parodykite trumpą vaizdo įrašą, kuriame vaizduojamos įvairios ekosistemos, ir aptarkite žmogaus veiklos poveikį
- TYRINĖK: (Darbas grupėse) Kiekvienai grupei priskirkite tam tikrą pirmųjų žmonių tradicinę ekologinę praktiką (pvz., kontroliuojamas deginimas, tausojanti medžioklė, sezoninis derliaus nuėmimas)
- PAAIŠKINK: Surenkite mini paskaitą apie pirmųjų tautų žinių vaidmenį šiuolaikinėms gamtos išteklių išsaugojimo pastangoms, įtraukdami įvairių regionų ir kultūrų pavyzdžių
Pamoka 2 (1 val.)
- SUŽINOK DAUGIAU: Mokinių projektas: sukurkite gamtosaugos projektą, į kurį būtų įtrauktos bendrosios ekologinės žinios ir vietos gyventojų žinios, ir sukurkite plakatą, iliustruojantį gamtosaugos projektą
- ĮVERTINK: Tarpusavio vertinimas: Peržiūrėkite vieni kitų plakatus ir pateikite konstruktyvų grįžtamąjį ryšį
- Apmąstymų esė: Parašykite trumpą esė, kuriame apmąstysite, ką sužinojote apie bendrasias ekologines žinias ir jų taikymą šiuolaikinėje gamtosaugoje
-
-
Šią modulio dalį parengė Céline CORNEILLE, Paul FERNANDEZ, Frédéric GUILLERAY, Marine ROBINI and Ervan ROUSSEL, Lycée Louis Jouvet de Taverny, Prancūzija
-
1 pamoka: Aš esu savo vietinės aplinkos dalis
- SUDOMINK: Mano pėdsakas vietos aplinkoje (skaičiavimas ir veiksmų nustatymas)
- TYRINĖK: Pasaulis pasikeitė (pokalbiai, skirti nustatyti pokyčius per tam tikrą laiką ir veiksmus aplink mane)
- PAAIŠKINK: Esu tinkle (interviu su mokyklos administracija ir politikos formuotojais)
- SUŽINOK DAUGIAU: Ką galiu padaryti? (veiksmų pasirinkimas iš 35 veiksmų)
Vertinimo dalį rasite tiesiogiai pamokos pabaigoje (įkeltame dokumente).
-
2 pamoka: Visi kovos su klimato kaita būdai
- SUDOMINK: Ekologinis mano šalies deficitas (naudokitės internetine priemone, kad nustatytumėte ekologinį mano šalies deficitą/rezervą)
- TYRINĖK: Prisitaikymas ir (arba) klimato kaitos švelninimas? (atlikite internetinį tyrimą, kad apibrėžtumėte ir palygintumėte prisitaikymą ir klimato kaitos švelninimą)
- PAAIŠKINK: Raskite strategijas ir jomis dalinkitės! (sukurkite minčių žemėlapį naudodamiesi internetiniais ištekliais)
- IŠPLĖSK: Pareikškite savo, kaip piliečio, nuomonę (parašykite chartiją politinių sprendimų priėmėjams)
Vertinimo dalį rasite pamokos pabaigoje (įkeltame dokumente).
-
-
Šią modulio dalį parengė Justyna Pająk-Jaroszewska, Martyna Florkowska-Kardasz, IRSIE, Lenkija
-
1 pamoka: Darnaus vystymosi technologijos ir inovacijų vaidmuo sprendžiant aplinkosaugos ir klimato kaitos problemas
- SUDOMINK: Įvadas į temą - darnaus vystymosi sąvoka.
- TYRINĖK: Pranešimų apie technologijas, prisidedančias prie darnaus vystymosi, rengimas
- PAAIŠKINK: Naujausių inovacijų tvarumo srityje apmąstymai (pavyzdžiai, diskusija)
- SUŽINOK DAUGIAU: Diskusija apie mūsų vaidmenį skatinant darnų vystymąsi ir būdus, kaip taikyti inovacijas ir kūrybiškumą sprendžiant aplinkosaugos problemas mūsų bendruomenėje.
-
2 pamoka: Kokia yra žaliųjų technologijų diegimo nauda ir iššūkiai?
- SUDOMINK: Mokiniai žiūri Al Gore'o dokumentinio filmo „Nepatogus tęsinys: tiesa valdžiai“ (An Inconvenient Sequel: Truth to Power) anonsą.
- TYRINĖK: Tvariųjų technologijų paieškos - mokiniai mažose grupelėse dirba įrengtose stotelėse ir atlieka užduotis, leidžiančias tyrinėti žaliąsias technologijas ir aplinkosaugos problemas.
- PAAIŠKINK: Paaiškinimų laikas - mokiniai paaiškina, ką atrado ar sužinojo jiems skirtose stotelėse.
- SUŽINOK DAUGIAU: „Fishbowl“ diskusija (keitimasis argumentais, pristatančiais žaliųjų technologijų diegimo naudą ir iššūkius)
-
-
Šią modulio dalį parengė Güray Karakaya, papildė Murat Senger, AFAD, Turkija
-
1 pamoka: Darnaus vystymosi technologijos ir inovacijų vaidmuo sprendžiant aplinkosaugos ir klimato kaitos problemas
-
Susipažinimo veikla: Tvarumo loto.
- SUDOMINK: Žiūrėkite vaizdo įrašą ir ieškokite sąsajų su pateiktais žodžiais (politika, valdymas, bendruomenės projektai, tvari praktika).
- TYRINĖK: Atsakykite į klausimus apie pagrindines politikos sudedamąsias dalis.
- PAAIŠKINK: Išnagrinėkite tekstą ir patikrinkite pagrindinius politikos komponentus (tikslai ir uždaviniai, įgyvendinimo sėkmė, vietos valdžios ir bendruomenių vaidmuo).
Instrukcijos: Sukurkite bingo kortelę – nupieškite 5x5 lentelę su skirtingomis tvarumo veiklomis ar faktais. Suraskite klasės draugus, kurie atitinka aprašymus lentelėje.2 PAMOKA (1 val.)
- SUŽINOK DAUGIAU: Darbas grupėse – Kiekviena grupė ieško ir nagrinėja sėkmingo bendruomenės vykdomo tvarumo projekto pavyzdį. Sukurkite bendruomenės projektą savo vietovėje.
- ĮVERTINK: Apsvarstykite konkretų aplinkosaugos klausimą, pasiūlykite tvarios praktikos sprendimus, įtraukite suinteresuotuosius subjektus ir bendruomenę, nurodykite įgyvendinimo veiksmus ir reikalingą paramą, peržiūrėkite vieni kitų pasiūlymus ir pateikite grįžtamąją informaciją.
-
-
Seminarų ciklas: globalus pilietiškumas, politikos mokymasis, gyvenimo būdo pasirinkimai ir vartotojų elgsena
Medžiagą šiam seminarui parengė Tatjana Christelbauer, Tamara Tomasevic and Geraldine Fitoussi-Hoffmann, ACD, Austrija
Savaitės trukmės seminarų sesijos: Integruoto mokymosi seminarų serija, skirta menų, gamtos mokslų ir politikos sankirtai