Gerosios patirties pavyzdys

Pavadinimas: Mokymosi duomenų analizės informacijos atvaizdavimo langas (LAD) kaip įrankis besimokančiųjų grįžtamajam ryšiui teikti ir įsitraukimui skatinti (Jivet et al., 2021).

Universitetas:  Erasmus University of Rotterdam

Sąrangos dalis: G - Mokymosi duomenų analizės generuojami duomenys apie studentų elgseną 

Kokias DigiCompEdu modelio kompetencijas ir mokymosi rezultatus mes nagrinėjame?


Kompetencijos

Mokymosi rezultatai


Savivaldus mokymasis

Aktyvus besimokančiųjų įtraukimas




- Naudoti skaitmenines technologijas, kad besimokantys galėtų rinkti įrodymus ir fiksuoti pažangą, pvz., garso ar vaizdo įrašus, nuotraukas.

- Naudoti skaitmenines technologijas (pvz., e. portfelį, besimokančiųjų tinklaraščius), kad besimokantieji galėtų fiksuoti ir pristatyti savo darbą.

- Naudoti skaitmenines technologijas, kad besimokantieji galėtų apmąstyti ir savarankiškai įvertinti savo mokymosi procesą.

- Aktyviam besimokančiųjų naudojimuisi skaitmeninėmis technologijomis suteikti pagrindinį vaidmenį mokymo procese.


Svarbiausi aspektai: Ši geroji patirtis susijusi su duomenų atvaizdavimo langu, kuris buvo integruotas į du "Coursera" MOOC kursus, sukurtus ir vykdomus Roterdamo "Erasmus" universiteto: profesinio tobulėjimo kursą aukštojo mokslo dėstytojams apie vertinimą (AHE) ir tvarumo kursą apie įmonių vaidmenį siekiant darnaus vystymosi tikslų (DVT). Abu kursai vyko anglų kalba, buvo savarankiški ir su lanksčiais terminais.

Pirmiausia, kaip teigia tyrimo autoriai, LAD yra naudojami grįžtamojo ryšio intervencijoms, kurių tikslas - didinti besimokančiųjų sąmoningumą, refleksiją ir gebėjimą savivaldžiai mokytis. Tačiau LAD yra pasyvus informacijos rodymas, o besimokantieji retai kada įgalinami aktyviai dalyvauti grįžtamojo ryšio procese. Kuriant paveikius į studentą orientuotus LADs, susiduriama su iššūkiais, susijusiais su besimokantiesiems reikšmingų duomenų atranka. Jivet ir kt. tyrime (2021) ši problema sprendžiama ir taikomas į besimokantįjį orientuotas požiūris, suteikiant besimokantiesiems galimybę patiems nuspręsti, kokią informaciją jie nori matyti LAD.

1 pav. Konfigūruojamas informacijos atvaizdavimo langas, pasiekiamas besimokantiesiems (iš Jivet et al., 2021, p. 419).

Tyrėjai sukūrė pritaikomą informacijos atvaizdavimo langą, kuriame besimokantieji gali nusistatyti tikslus ir pasirinkti informaciją, kurią jie nori stebėti, kad galėtų (savarankiškai) reguliuoti savo mokymąsi siekdami savo tikslų. LAD besimokantiesiems teikia reguliariai atnaujinamą grįžtamąjį ryšį. Remdamiesi besimokančiųjų domėjimusi atvaizduojamais duomenimis apie jų mokymąsi, tyrėjai nagrinėjo sprendimus, kuriuos besimokantieji priėmė naudodamiesi atvaizduojamais duomenimis, taip pat besimokančiųjų tikslų ir savireguliavimo mokymosi įgūdžių - dviejų sąvokų, glaudžiai susijusių su tuo, kaip besimokantieji apdoroja ir naudoja grįžtamąjį ryšį, - vaidmenį.

2 pav. Informacijos atvaizdavimo langas po to, kai jį sukonfigūravo patys besimokantieji (iš Jivet et al., 2021, p. 419.)

Šis tyrimas rodo, kad LAD pritaikymas besimokantiesiems ir jų sąveikos su tokiais prietaisais stebėjimas gali padėti suprasti, kaip studentai naudoja LAD. Besimokantieji daugiausia rinkosi turinio pažangos rodiklius, ypač daug dėmesio skirdami rodikliams, kurie praneša apie atliktą mokymosi veiklą, o ne apie dalyko įvertinimą. Dažniausias mokymosi eigos rodiklis buvo B3: Produktyvumas, rodantis mokymosi veiklos, užbaigtos tą pačią dieną, kai ji buvo pradėta, procentinę dalį. Modeliuojant mokymosi elgsenos rodiklių atranką, ypač svarbios dvi įžvalgos. Pirma, rezultatai rodo, kad besimokantieji, turintys aukštesnius pagalbos paieškos įgūdžius, gerokai dažniau renkasi ir stebi B2: Dalyvavimas diskusijose. Aukštesni pagalbos paieškos įgūdžiai leidžia besimokantiesiems atpažinti pagalbos poreikį ir žinoti, kur ir kada jos ieškoti. Tai rodo, kad forumus kaip pagalbos šaltinius mato tik tie besimokantieji, kurie turi įgūdžių ieškoti pagalbos. Antra, laiko valdymo įgūdžiai ir laiko ribų įtraukimas į savo tikslą yra reikšmingi prognoziniai veiksniai, lemiantys B6: Veiklos atlikimo laikas pasirinkimą. Visos trys sąvokos yra susijusios su prioritetų nustatymu ir efektyviu laiko paskirstymu mokymosi užduotims atlikti. Šis rodiklis gali padėti besimokantiesiems pasitikrinti, ar jie vis dar eina teisingu keliu ir ar gali pasiekti savo tikslus per nurodytą laiką.

3 pav. Dažniausiai pasirenkami rodikliai, rodantys kiekvieną rodiklį pasirinkusių besimokančiųjų skaičių ir dalį kiekviename studijų dalyke (iš Jivet et al., 2021, p. 421).


Aktualumas dėstytojams: Kuriant universalius "visiems tinkančius" informacijos atvaizdavimo langus, kai kurie besimokantieji atsiduria nepalankioje padėtyje, nes labiau patyrę besimokantieji yra labiau linkę stebėti elgesį, susijusį su aukštesniais pasiekimais. Konfigūruojant veiksmingas LAD reikia atsižvelgti į besimokančiųjų įgūdžių lygį ir padėti pradedantiesiems besimokantiesiems suvokti savo mokymosi elgesio ir mokymosi strategijų naudojimo stebėsenos naudą.

Naudodamiesi pritaikomu informacijos atvaizdavimo langu, tyrėjai ir dėstytojai rinko informaciją, kuri atskleidžia besimokančiųjų metakognityvinius procesus ir savivaldų mokymąsi. Jie galėjo stebėti, kokius sprendimus jie priima atsižvelgdami į tai, kokią informaciją stebi mokymosi aplinkoje. 


Šaltinis

Jivet, I., Wong, J., Scheffel, M., Valle Torre M., Specht, M., and Drachsler, H. (2021). Quantum of Choice: How learners’ feedback monitoring decisions, goals and self-regulated learning skills are related. In LAK21: 11th International Learning Analytics and Knowledge Conference (LAK21), April 12–16, 2021, Irvine, CA, USA. ACM, New York, NY, USA, 12 pages. https://doi.org/10.1145/3448139.3448179



Last modified: Thursday, 9 February 2023, 3:45 PM