3.2.2. Studentų įsitraukimas remiantis LADs

LAD tyrimuose minima, kad studentai domėsis LAD, jei pasitikės duomenimis ir supras, kaip jie apskaičiuojami (de Quincey et al., 2019; Rets et. al., 2021). Tai reiškia, kad dėstytojai turi paaiškinti priežastis, dėl kokių priežasčių mokiniai gauna tam tikras rekomendacijas. Tai padidins studentų pasitikėjimą LAD ir tikimybę, kad jie laikysis rekomendacijos (Rets et. al, 2021).

Be to, kai dėstytojai naudoja LAD, jie turi suteikti besimokantiesiems galimybę planuoti ir organizuoti mokymąsi, pateikti asmeninę jų mokymosi analizę ir adaptyvias rekomendacijas dėl mokymosi medžiagos (Schumacher ir Ifenthaler, 2018). Kitaip tariant, nors LAD pateikia skaitmeninį grįžtamąjį ryšį apie tai, "kaip studentams sekasi", dėstytojai turi papildyti šį grįžtamąjį ryšį siūlydami besimokantiesiems gaires ir rekomendacijas, kaip jie gali pasiekti geresnių rezultatų. 

Literatūroje (Sedrakyan et al., 2020) nurodoma, kad LAD buvo patrauklesni sėkmingiems ir puikių rezultatų siekusiems besimokantiesiems. Dėl šios priežasties svarbu, kad dėstytojai atsižvelgtų ir į pradedančiųjų, ir į patyrusiųjų besimokančiųjų poreikius. Šiuo atžvilgiu bendra visiems besimokantiesiems skirtas informacijos atvaizdavimo langas ne visada yra geriausia strategija. Svarbu ją pritaikyti pagal besimokančiųjų lygį.

Įgudusiems besimokantiesiems ⇒ naudinga rodyti informaciją, susijusią su jų pasiekimais.

Pradedantiesiems besimokantiesiems ⇒ lyginamosios informacijos, susijusios su jų pasiekimais, rodymas gali kelti nepasitenkinimą ir paskatinti įsitraukimą. Svarbu, kad dėstytojai padėtų jiems suvokti, kokią naudą duoda jų mokymosi elgsenos stebėjimas ir kad tuo pačiu metu šie kiekybiniai duomenys nėra vienintelis būdas įvertinti jų pažangą ir įgūdžius.

Siekiant skatinti besimokančiųjų įsitraukimą, duomenų atvaizdavimo langai turėtų būti pritaikyti taip, kad rodytų:

  • turinio pažangos rodiklius

  • atliktos mokymosi veiklos procentinę dalį

  • įsitraukimo į diskusijas lygį

  • veiklos atlikimo laiką

Visų pirma, kaip siūloma neseniai atliktame tyrime (Rets et al. 2021), dėstytojai turėtų nustatyti "Studijavimo patarėją" (jeigu tai leidžia nuotolinė mokymosi aplinka), t. y. priemonę, kuri primena studentams apie praleistą mokymosi medžiagą ir yra tiesioginis būdas pasiekti mokymosi turinį.  

Kita geroji patirtis, remiantis (Jivet et al., 2021) tyrimu, parodys LAD naudojimą kaip grįžtamojo ryšio ir besimokančiųjų įtraukimo priemonę. Papildomi LAD panaudojimo būdai, orientuoti į "įžvalgas, kurias gali panaudoti besimokantieji", pateikiami Susnjak et al. straipsnyje (Susnjak et al., 2022).



Last modified: Thursday, 9 February 2023, 3:32 PM