2.2.2. Įrodymais pagrįstų sprendimų dėl mokymo ir mokymosi priėmimas

Turinio statistikos ataskaita 

Viena iš svarbiausių ataskaitų, kurias dėstytojai turėtų peržiūrėti (semestro metu, semestro pabaigoje arba prieš pradedant naują semestrą), yra turinio statistikos ataskaita. Joje rodoma, kiek kartų buvo jungtasi prie dalyko veiklų (išteklių, užduočių, rinkmenų ir kt.). Be to, ji rodo, kiek naudotojų (studentų ir dėstytojų) naudojosi šiais ištekliais (2 pav.). Šie duomenų įrodymai padeda dėstytojams apmąstyti mokymosi planą, išteklius ir veiklą. Pavyzdžiui, jei pastebėjote, kad svarbiu ištekliu nesinaudoja dauguma studentų, galite nuspręsti suteikti šiam ištekliui daugiau matomumo pakeisdami jo etiketę. Taip pat galite pridėti papildomą ištekliaus aprašymą ir padaryti jį labiau matomą dalyko aplinkoje, kad studentai žinotų, kodėl šis išteklius yra svarbus jų mokymuisi arba kokius konkrečius puslapius ar minutes reikia išstudijuoti. Galiausiai, diskusijų forume esantys raginamieji pranešimai ir priminimai yra naudingi norint informuoti studentus, kad iki kitos paskaitos reikia išanalizuoti tam tikrą medžiagą. Žinoma, kiekviena besimokančiųjų grupė yra skirtinga, todėl vienai grupei vertingi mokymosi ištekliai kitai grupei gali būti mažiau aktualūs. Todėl svarbu žinoti bendrą besimokančiųjų mokymosi kontekstą ir atsižvelgti ir į kitas galimas dalyko ataskaitas.  

      

2 pav. Turinio statistikos ataskaitos pavyzdys  (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 


Tokia ataskaita padeda dėstytojams aptarti su studentais, kokie yra jų mokymosi pageidavimai, kokios mokymosi formos jiems labiausiai patinka ir kaip turėtų būti organizuojamas visas mokymosi procesas. Jei norite įtraukti mokymosi šaltinį, kuriuo studentai naudojasi retai, galite jį naudoti diskusijoms auditorijoje ar savarankiškam darbui.  

Kartu galite matyti, kiek naudotojų apsilankė diskusijų forume. Žinoma, šie duomenys patys savaime daug nepasako apie besimokančiųjų įsitraukimą į diskusijas, tačiau jie suteikia įžvalgų, kurios gali būti naudingos permąstant diskusijų skatinimo strategijas.  

Galiausiai, galite sukurti apklausą ir paprašyti besimokančiųjų pateikti trumpą grįžtamąjį ryšį apie tai, kuri dalyko veikla jiems pasirodė naudingiausia. Tada galėsite palyginti duomenis ir atitinkamai priimti pagrįstus sprendimus.  

Šios ataskaitos yra vertinga priemonė, leidžianti nustatyti, kurie studentai peržiūrėjo išteklius ar veiklą. Vis dėlto ši priemonė apsiriboja kiekybiniais duomenimis ir nesuteikia kokybinės informacijos apie tai, kiek "prasmingas" buvo studentų įsitraukimas ir dalyvavimas. 

Pažangos stebėjimo ataskaita 

Šios ataskaitos duomenys informuoja dėstytojus ir besimokančiuosius apie tai, ką reikia daryti, kad šis dalykas būtų sėkmingai baigtas (3 pav.). Ji informuoja besimokančiuosius, kaip jie turėtų planuoti savo mokymąsi, ir padeda jiems įvykdyti visus privalomus dalyko baigimo reikalavimus vizualizuojant ir informuojant apie laukiančius atsiskaitymus. Be to, ši ataskaita yra susieta su skaitmeniniais ženkliukais arba kitais skaitmeniniais pažymėjimais, pagrįstais dalyko baigimu. Dėl šios ataskaitos lengviau automatiškai išduoti ženkliuką įvykdžius reikalavimus. 

 

3 pav. Pažangos stebėjimo ataskaitos pavyzdys  (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 

Semestro pabaigoje galite analizuoti, kiek studentų sėkmingai baigė dalyką ir kokių kriterijų nepasiekė tie, kuriems nepavyko. Kaip minėta anksčiau, ši ataskaita nepateikia bendro vaizdo, ją reikėtų analizuoti atsižvelgiant į kitus kontekstinius veiksnius. 

Svarbus priminimas. Pažangos stebėjimo (Studijų dalyko išbaigtumo) ataskaita pasiekiama tik tada, jei "Dalyko išbaigtumas" buvo specialiai sukonfigūruotas šiam dalykui. Ją turėtų sukonfigūruoti dėstytojas prieš pradėdamas dėstyti dalyką, nustatant dalyko išbaigtumo kriterijus - pasirenkant, kokios veiklos ar ištekliai yra būtini, kad dalykas būtų sėkmingai baigtas. 

Testas 

Studentams pabaigus testą, galite peržiūrėti duomenis apie besimokančiųjų įsitraukimą į testą ir jo statistiką (4 pav.). Pavyzdžiui, galite peržiūrėti, kiek laiko studentams prireikė atsakyti į kiekvieną pateiktą klausimą, ir tada apsvarstyti, ar reikia keisti testo trukmę. Panašiai galite stebėti, ar buvo sudėtingų klausimų arba klausimų, į kuriuos visi studentai nesugebėjo atsakyti. Tokie duomenys suteikia dėstytojams vertingos informacijos ir padeda nustatyti, ar studentas prastai pasiruošė egzaminui, ar testo instrukcijos nebuvo aiškios, ar klausimas per sudėtingas ir jį reikia patikslinti.  

 

 

4 pav. Testo rezultatų (įvertinimų) peržiūros pavyzdys (Trepulė ir Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, magistrantūros studijų dalykas “Suaugusiųjų švietimo koncepcijos”, Vytauto Didžiojo universitetas) 

Analizuojant testo duomenis galima parodyti besimokančiųjų elgseną testo metu, todėl dėstytojai gali analizuoti, ar studentas naudojosi kitais dalyko ar išoriniais ištekliais, ar naudojosi kitais įrenginiais. Kitaip tariant, žinodami besimokančiųjų elgesį testo metu, dėstytojai gali nuspręsti, kaip patobulinti testą. 

Svarbu! Kaip minėta 2.1 skyriuje, nerekomenduojama pasikliauti tik vienos ataskaitos duomenimis ir iš jų daryti galutines išvadas. Norint padaryti objektyvesnes išvadas apie konkrečią nagrinėjamą situaciją ar problemą, dažnai naudinga apžvelgti ir išanalizuoti skirtingų ataskaitų duomenis ir interpretuoti juos platesniame kontekste. 

Literatūra 

Van den Bogaard, M., Drachsler, H., Duisterwinkel, H., Knobbout, J., Manderveld, J. & Wit, M. (2016). Report Learning analytics in education design: a guide 


Last modified: Monday, 6 February 2023, 4:34 PM