Gerosios praktikos pavyzdys

Pavadinimas: DIANA application project (Cerro et al., 2020) 

Universitetas: Open University of Catalonia (UOC), Spain 

Sąrangos dalis: E - Digital tools used to record, compare and synthesise data on learner progress  

Kokias DigiCompEdu modelio kompetencijas ir mokymosi rezultatus mes nagrinėjame? 

 

Kompetencijos 

Vertinimo strategijos 

Įrodymų analizė 

- Naudoti skaitmenines technologijas, kad besimokantieji galėtų rinkti įrodymus ir fiksuoti pažangą, pvz., garso ar vaizdo įrašus, nuotraukas. 

- Kritiškai apmąstyti skaitmeninių vertinimo metodų tinkamumą ir atitinkamai pritaikyti strategijas. 

- Kritiškai vertinti turimus įrodymus, kuriais galima remtis mokant ir mokantis. 

 

 

Svarbiausi aspektai:  

Tai geriausia praktika, pagrįsta Katalonijos aukštajame universitete (Universitat Oberta de Catalunya) atliktu moksliniu tyrimu, kurio tikslas - sukurti ir įdiegti mokymosi duomenų analizės sprendimą dėstytojams. Tikslas buvo palengvinti jų prieigą prie informacijos, skirtos stebėti ir vertinti asinchronines nuotolines diskusijas, t. y. mokymosi bendradarbiaujant būdą, kai studentai bendrauja vieni su kitais ir kartu konstruoja prasmes, pasitelkdami dialogą ir apmąstymus. 

  

Ši praktika turėjo du pagrindinius tikslus, iš kurių pirmasis buvo sukurti mokymosi analizės priemonę, skirtą studentų komunikacinei sąveikai internete analizuoti. Antrasis tikslas buvo pasiekti, kad dėstytojai įdiegtų šią priemonę, kad galėtų stebėti ir vertinti asinchronines nuotolines diskusijas ir savo ruožtu išmatuoti šios priemonės naudojimo poveikį universiteto studentams. 

  

Siekiant šių tikslų, dėstytojams buvo surengti specialūs duomenų analizės mokymai, rengiant vadovą apie DIANA 2.0 pritaikymą akademinėje aplinkoje, kuris pagerino jų supratimą apie studentų mokymosi procesą. Kai kurių dalykų dėstytojai naudojo DIANA 2.0, leisdami savo studentams daryti įtaką individualizuotam grįžtamajam ryšiui, kurį dėstytojas jiems teikė remdamasis DIANA 2.0 pateiktais nuotolinės diskusijos veiklos rodikliais. Šios grupės buvo laikomos eksperimentinėmis. Grupės, kurių dėstytojai nenaudojo DIANA 2.0 nuotolinių diskusijų veiklai stebėti ir vertinti, buvo laikomos kontrolinėmis , kad būtų galima palyginti rezultatus su likusių nuotolinių klasių rezultatais. 

 

 

1 pav. Tyrimo etapai paimti iš Cerro et al. (2020, p. 5). 

 

Palyginus aktyvumo rezultatą su dalyvavimo lygiu, gaunama 68 % koreliacija, o tai rodo, kad tie studentai, kurie aktyviau dalyvavo nuotolinėje diskusijų veikloje, buvo labiau linkę pasiekti geresnių rezultatų nei tie, kurie dalyvavo mažiau. Geriausiai nuotolinėse diskusijoje pasirodė tie studentai, kurie ne tik apsikeitė didesniu žinučių skaičiumi ir išsamesniais argumentais, bet ir tie, kurie sukėlė didžiausią poveikį pokalbyje per gautų atsakymų skaičių (populiarumo lygis), palyginti su žemesnį įvertinimą gavusiais studentais. 

  

Dalį mokymosi duomenų analizės sukurtos informacijos dėstytojai naudojo siekdami suprasti studentų vykdomą mokymosi procesą. Po to dėstytojai šią informaciją naudojo teikdami ir tobulindami studentams teikiamą grįžtamąjį ryšį, papildytą kita kokybine informacija. 

Kaip rodo ši geroji praktika, jei dėstytojai apmokomi tinkamai naudotis mokymosi duomenų analizės priemonėmis, pagerėja ir sąveika su studentais asinchroninėse nuotolinėse diskusijose. Dėl to pagerėja individualūs rezultatai ir sumažėja iškritimo iš studijų skaičius.  

 

Aktualumas dėstytojams:  

Vienas iš tikslų buvo pasiekti, kad dėstytojai įdiegtų priemonę, skirtą asinchroninėms nuotolinėms diskusijoms stebėti ir vertinti, ir įvertinti šios priemonės naudojimo poveikį universiteto studentams. Bandomųjų projektų kūrimo metu dėstytojai buvo specialiai apmokyti mokymosi duomenų analizės klausimais remiantis parengtu DIANA 2.0 akademinio naudojimo auditorijoje vadovą, kuris pagerino jų supratimą apie studentų mokymosi procesą. 


Last modified: Friday, 17 February 2023, 2:30 PM