2.1.2. Įrodymais pagrįsti duomenys apie besimokančiųjų veiklą ir pažangą

Moodle NMA leidžia dėstytojams gauti daugybę ataskaitų apie dalyko ir veiklų atlikimą, žurnalus ir panašiai, todėl dėstytojai nuolat informuojami apie studentų įsitraukimą ir mokymosi pažangą.  

Norint pasiekti ataskaitas iš dalyko puslapio, reikia vadovautis toliau pateiktomis instrukcijomis: Administravimas -> Dalyko administravimas -> Ataskaitos -> Dalyko užbaigimas ARBA Įžvalgos ARBA Veiklos užbaigimas ir t. t. (4 pav.). 

 

 

4 pav. Dalyko ataskaitų sąrašas "Moodle" aplinkoje 


Ataskaitos generuoja vizualizacijas, kurios gali būti naudojamos besimokančiųjų savivaldžiam mokymuisi skatinti. Prisijungimų, paspaudimų, forumo pranešimų ar prisijungimo laiko skaičius suteikia kiekybinių duomenų apie besimokančiųjų įsitraukimą ir rezultatus. Jis pateikia konkrečius prisijungimų skaičius, tačiau norint nuodugniau suprasti priežastis, kurios turi įtakos besimokančiųjų rezultatams, dėstytojams rekomenduojama rinkti daugiau kokybinių duomenų atvirų apklausų, interviu ar fokus grupių forma. 

Šių ataskaitų analizė ir interpretacijos leidžia imtis pagrįstų veiksmų, kad būtų remiamas studentų savivaldus mokymasis ir įsitraukimas. Toliau pateikiamos pagrindinės ataskaitos, kurias galima naudoti šiam tikslui: 

a) Veiklos išbaigtumo ataskaita 

Veiklos išbaigtumo ataskaita padeda dėstytojams ir studentams stebėti mokymosi pažangą konkrečiame dalyke (5 pav.). Ji padeda dėstytojui stebėti ir vertinti, kaip atskiri studentai ar studentų grupės įsitraukia į atskirus modulius, taigi ir į visą dalyką. Atliktos veiklos pažymimos varnele, o kitos lieka nepažymėtos. Kai kurios užduotys, pavyzdžiui, testai, pažymimos automatiškai, kai gaunamas teigiamas įvertinimas. 

 

 

 

5 pav. Veiklos išbaigtumo ataskaitos pavyzdys (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 


Svarbu. Veiklos išbaigtumo ataskaitą galima peržiūrėti tik tuo atveju, jei dalyke įjungtas užbaigimo stebėjimas ir bent viena užduotis, veikla ar mokymosi išteklius sukonfigūruoti taip, kad būtų galima stebėti užbaigimą (daugiau informacijos rasite 1 skyriuje).  

Veiklos išbaigtumostebėjimas leidžia studentams tikslingai suvokti savo mokymąsi, kiek jie jau įveikė ir kiek dar liko. Taip pat, turėdami galimybę pažymėti atliktas užduotis arba išanalizuotą medžiagą, studentai gali prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi ir mokymosi sėkmę. Pažymėjus užduoties ar užduoties atlikimą kaip "atlikta", automatiškai atnaujinama užduoties atlikimo pažangos juosta. Tai leidžia besimokantiesiems matyti, kuri veikla dar nebaigta, ir skatina juos užbaigti darbą (6 pav.). Nors besimokantieji mato savo asmeninę mokymosi pažangos juostą, jūs galite peržiūrėti visų studentų pažangą, palyginti ją ir aptarti su jais, užtikrindami duomenų konfidencialumą. 

 

 

6 pav. Progreso juostos apžvalgos pavyzdys (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 


Tyrimai įrodo, kad net ir nedidelė intervencija, įgyvendinta nuotolinių studijų dalyke, teigiamai veikia besimokančiųjų studijų dalyko baigimą (Jansen ir kt., 2020). 


b) Turinio peržiūrų istorijos ataskaita (angl. Course participation) 

Šioje ataskaitoje pateikiama informacija apie studentus, įsitraukusius į tam tikrą mokymosi šaltinį ar veiklą studijų dalyke. Pavyzdžiui, galite analizuoti, ar studentai peržiūrėjo dalyko išteklius (pvz., dalyko studijavimo vadovą), o tai padeda studentams planuoti mokymąsi, nes jie žino apie dalyko veiklą, užduotis, terminus ir t. t. (7 pav.). Nors studentai negali susipažinti su šia ataskaita, galite nuspręsti išsiųsti raginamąjį el. laišką studentams, kurie nėra visiškai įsitraukę. Tokiu būdu, remiantis mokymosi duomenų analize, galima teikti mokymosi pagalbą, kad būtų remiamas besimokančiųjų savivaldus mokymasis nuotolinėje studijų aplinkoje. 

 

      

7 pav. Turinio peržiūrų istorijos ataskaitos pavyzdys (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 


Taip pat ši ataskaita gali informuoti dėstytojus apie besimokančiųjų įsitraukimą. Pavyzdžiui, kai studentų prašoma prieš užsiėmimą perskaityti tam tikrus dokumentus arba pažiūrėti iš anksto įrašytą paskaitą ar kitą vaizdo įrašą, galite patikrinti šią ataskaitą ir pamatyti, kurie studentai pasinaudojo nurodytais ištekliais, o kurie - ne.  Remdamiesi šiais duomenimis, galite suprasti, ar grupėje bus studentų, kurie nepasirengę užsiėmimams, ir kartu apsvarstyti galimas intervencines priemones, skirtas besimokančiųjų įsitraukimui. Pavyzdžiui, galite nuspręsti naudoti forumą ir siųsti studentams priminimus apie tai, ką reikia padaryti iki kitos pamokos.  


c) Žurnalų ataskaitos 

Žurnalų ataskaitas galima analizuoti ir matyti, kokią veiklą studentai peržiūrėjo ir kada. Jei pastebėjote, kad studentas vėluoja atlikti užduotį arba kad grupei studentų gresia iškritimas ar neišlaikymas, galite analizuoti konkretaus studento veiklą dalyke pasirinkdami konkrečią datą arba bendrą įsitraukimą (8 pav.). 

      

8 pav. Žurnalų ataskaitos pavyzdys (Tamoliūnė, asmeninė komunikacija, 2022, bakalauro studijų dalykas “Atviresnio švietimo politika”, Vytauto Didžiojo universitetas) 


Ataskaitos padeda nustatyti besimokančiuosius, kurie nesinaudoja mokymosi ištekliais ir (arba) veikla arba bando apgauti sistemą. Tačiau vien veiklos išbaigtumo ataskaitos nepakanka, kad būtų galima paaiškinti, kodėl studentai įsitraukia arba neįsitraukia. Gavus tokio pobūdžio įrodymų, būtina situaciją aptarti su studentais. Tam galite naudoti raginamuosius el. laiškus, sukurti anoniminį diskusijų forumą arba patikrinti bendrą grupės atmosferą ar mokymosi patirtį sukurdami trumpą apklausą, naudodami lengvai prieinamą priemonę (pavyzdžiui, "Moodle" grįžtamojo ryšio veiklą, "MsTeams" formas, "GoogleDocs" formą, "Mentimeter", "Kahoot" ir t. t.). 

 

Be to, minėti pavyzdžiai leidžia priimti pagrįstus sprendimus remiantis ištekliais, kuriais studentai naudojasi dažniausiai. Pagal duomenis, kurie suteikia informacijos apie besimokančiųjų elgesį, galite priimti atitinkamus sprendimus. Pavyzdžiui, jei studentai nežiūri ar neskaito privalomos mokymosi medžiagos, galite pradėti naują diskusijų temą, susijusią su tuo konkrečiu skaitiniu ir (arba) vaizdo įrašu. Studentai gali būti kviečiami dalintis savo idėjomis arba kurti veiklą pagal tą medžiagą, kurios anksčiau jie nepasiekdavo. Taip pat galite taip sukonfigūruoti sistemą, kad studentai negalėtų pereiti prie kitos temos ir (arba) skyriaus, kol neperžiūrės konkretaus ištekliaus ir/ar neatliks veiklos.  


Apibendrinant galima pasakyti, kad dėstytojas turi apmąstyti gautus duomenis ir pagalvoti, kaip šie duomenys gali padėti mokyti ir mokytis. 

Last modified: Monday, 27 February 2023, 9:06 AM