1.3.2. Išorinių įrankių pasirinkimas mokymuisi organizuoti ir duomenims kaupti

Yra daugybė išorinių įrankių, kurie gali skatinti besimokančiųjų savivaldų mokymąsi. Tačiau šie įrankiai ne visada leidžia stebėti besimokančiųjų įsitraukimą. Pavyzdžiui, galite paskaitą pradėti greita viktorina, prašydami studentų pasidalinti savo lūkesčiais, patirtimi ir žiniomis apie dalyko temą. Tam galite naudoti "Moodle" testą, grįžtamojo ryšio ar pasirinkimo veiklą (pagal klausimą) arba išorines ir interaktyvesnes priemones, pavyzdžiui, "Mentimeter", "MsTeams Forms", "Kahoot", "Padlet", "GoogleDocs".

Jei jūsų tikslas - surinkti greitą atsakymą užsiėmimo metu arba sukurti apibendrinamojo vertinimo veiklą, galite pasinaudoti Mentimeter programa, kurią lengva nustatyti ir naudoti (5 pav.).


5 pav. Klausimo apie besimokančiųjų lūkesčius pavyzdys, naudojant "Mentimeter" įrankį (Trepulė ir Tamoliūnė, magistrantūros studijų dalykas “Suaugusiųjų švietimo koncepcijos”, 2022, Vytauto Didžiojo universitetas)

Studentų atsakymai gali būti atvaizduojami žodžių debesyje, grafike ar kita pasirinkta vizualizacija, informuojant informuoti dėstytojus apie mokymo ir mokymosi lūkesčius ir paskatinant studentus apmąstyti savo mokymosi poreikius ir tikslus. Rezultatų vizualizaciją galima įterpti į nuotolinio mokymosi aplinką (pvz. Moodle) ir ją peržiūrėti viso semestro metu, aptariant ir stebint, kas pasiekta ir ko dar trūksta.

Padlet įrankis taip pat gali būti naudojamas organizuojant mokymosi veiklas, kai reikia, kad studentai bendradarbiautų, dalintųsi savo idėjomis, pasiūlymais, lūkesčiais, keltų klausimus ar prisistatytų, priklausomai nuo iš anksto parengtos veiklos tikslo (6 pav.).



6 pav. Studentų susipažinimo veikla, naudojant Padlet įrankį (Volungeviciene et al., 2021, p. 151)

Kitos priemonės, pavyzdžiui, "GoogleDocs", "Jamboard" ir kt., gali būti naudojamos mokymosi veiklose ir duomenims apie besimokančiųjų įsitraukimą ir jų mokymosi procesą rinkti. Tačiau, kaip buvo minėta, dėstytojas turi nuspręsti, kokios priemonės ir įrankiai netrukdys, o atvirkščiai, pagerins ir palengvins mokymo ir mokymosi procesą, įtrauks besimokančiuosius ir kartu skatins jų mokymosi savireguliaciją.

Suderinus anksčiau pateiktų visų veiklų, įrankių ir priemonių generuojamą informaciją, galima surinkti daugybę duomenų, atspindinčių platesnį bendro mokymosi proceso ir atskiro studento mokymosi elgsenos vaizdą.



Atkreipkite dėmesį į tai, kad skaitmeninės technologijos nuolat kinta. Šios priemonės ar įrankiai gali išnykti, gali tapti mokami ar nemokami, gali būti atviro kodo ir t. t. Be to, jos pasižymi skirtingomis savybėmis, susijusiomis su surinktų duomenų anonimiškumu. Jeigu turite patirties naudojant Moodle įrankius ir kitus išorės įrankius, palyginkite jų funkcionalumą ir tinkamumą. Taip pat, "Padlet" turi nemokamų paskyrų apribojimą, kurių skaičius taip pat gali kisti. Kai kuriose šalyse institucijoms neleidžiama naudoti "Google" įrankių (pvz., Jungtinė Karalystė) dėl duomenų apsaugos klausimų. Vietoj to jos linkusios naudoti "Microsoft" įrankius. Todėl kiekvienas dėstytojas turi apgalvoti technologinę aplinką pagal savo poreikius ir teikiamas galimybes.


N.B. Šioje mokymų dalyje pateikiami ekranų vaizdų ir veiklų pavyzdžiai iš šių magistrantūros studijų dalykų “E.mokymosi technologijos”, dėst. A. Volungevičienė, E. Daukšienė, G. Tamoliūnė;
“Suaugusiųjų švietimo koncepcijos”, dėst. E. Trepulė ir G. Tamoliūnė. Dėstytojų sutikimas naudoti studijų dalykų pavyzdžius yra gautas.



Last modified: Friday, 3 February 2023, 6:55 PM