1.3.1. Įrankių, padedančių mokytis ir kaupti duomenis, parinkimas

Suplanavus, ką studentai turi išmokti ir kokie įrodymai parodys, kad jie pasiekė numatytus mokymosi rezultatus, svarbu nuspręsti, kokie skaitmeniniai įrankiai bus naudojami užduočiai ar veiklai atlikti. Moodle siūlo daug įvairių priemonių, skirtų veiklai planuoti, tačiau galite pasirinkti ir išorės įrankius ir juos naudoti kurse (žr. 1.3.2 poskyrį).

Moodle siūlo daugybę veiklos įgyvendinimo priemonių, kai kurios iš jų čia trumpai pristatomos.

Moodle užduotis

  

Moodle veikla "Užduotis", leidžia lengvai įkelti ir pateikti prašomus dokumentus. Galite stebėti, kurie studentai ir kada pateikė užduotis, kiek jų buvo pateikta pakartotinai ir ar studentai pateikė papildomų pastabų apie užduotį. Kurdami užduoties veiklą, turėtumėte įtraukti visą svarbiausią informaciją apie užduoties pateikimą, įskaitant užduoties tikslą, terminus, pateikimo reikalavimus, vertinimo kriterijus ir kt. Ši informacija gali būti naudinga besimokantiesiems kaip priminimas apie užduoties reikalavimus ir informavimas apie tai, ką, kada ir kodėl tikimasi pristatyti.

Vykdant šią veiklą gaunami duomenys, kurie gali padėti dėstytojams priimti pagrįstus sprendimus dėl mokymo ir mokymosi planavimo (daugiau skaitykite 2.2 skyriuje). Panašiai, konfigūruojant prieinamumo, rezultatų ir veiklos užbaigimo nustatymus (žr. 1.1 skyrių), ši veikla gali informuoti studentus apie artėjančius atsiskaitymus ir mokymosi procesą.

Sužinokite, kaip sukurti užduotį "Moodle" aplinkoje -

(video, anglų k.)

Testas

 

Testo veikla gali generuoti duomenis, kurie padės jums sužinoti, kaip studentai elgėsi testo ar egzamino metu, kokie klausimai buvo sudėtingiausi, kiek laiko studentai užtruko atsakinėdami į klausimus ir pan. Siekdami skatinti besimokančiųjų savivaldų mokymąsi, turėtumėte pateikti aiškų ir nedviprasmišką grįžtamąjį ryšį apie neteisingus atsakymus, pateikdami nuorodas į su klausimu susijusią dalyko medžiagą, kurią besimokantieji gali peržiūrėti.

Kadangi galima sukurti klausimų banką, iš kurio būtų galima atrinkti klausimus egzaminui ar kitam testui, galite pakviesti studentus prisidėti prie klausimų, kurie būtų įtraukti į klausimų banką, kūrimo. Taip studentai galėtų pasvarstyti apie savo mokymąsi ir permąstytų svarbiausias žinias, kurios turėtų būti įtrauktos į patį klausimų banką ar testą.

Sužinokite, kaip sukurti testą "Moodle" aplinkoje- -

(video, anglų k.)


H5P Interaktyvus turinys

H5P interaktyvaus turinio veikla leidžia į testą įtraukti daugiau interaktyvumo, nepriklausomai nuo to, ar tai savęs vertinimas, ar baigiamasis dalyko testas. Norėdami tai padaryti, įjungę dalyko redagavimo funkciją, turėtumėte pridėti veiklą arba išteklių -> H5P Interaktyvus turinys -> ir pasirinkti norimą turinio tipą. H5P siūlo kelis turinio tipus, kuriuos galima naudoti kuriant dalyko turinį (1 pav.).

1 pav. H5P interaktyvaus turinio tipų "Moodle" sistemoje sąrašas


Galite peržiūrėti šį dalyko pristatymo naudojant H5P pavyzdį, kuriame parodyta, kaip po kai kurių savęs vertinimo klausimų pateikiama skaidrė su to klausimo paaiškinimais (2 pav.). Tokiu būdu besimokantieji gali pasitikrinti savo supratimą ir perskaityti trumpą paaiškinimą apie tą patį klausimą.

2 pav. H5P veiklos pavyzdys, paimtas iš https://h5p.org/h5p/embed/503704


Be to, naudodami H5P įrankį galite sukurti interaktyvų vaizdo įrašą, į kurį bet kurioje vaizdo įrašo vietoje galima įtraukti savęs vertinimo ar savikontrolės klausimus. Tam, kad šią veiklą sukurtumėte, pirmiausia, turite nuspręsti, ar naudosite jau turimus paskaitų įrašus ir skatinsite studentus juos dar kartą peržiūrėti, ar naudosite kitus vaizdo įrašus. Tuomet, pasirinkę vaizdo įrašus, nuspręskite, kuriuose momentuose turėtų būti įtraukiamas klausimas. Interaktyvaus vaizdo įrašo peržiūrėjimas gali skatinti didesnį studentų susidomėjimą ir įsitraukimą, bei įsivertinti savo mokymosi pažangą.


Studentų tarpusavio vertinimas

 

Studentų tarpusavio vertinimo veikla yra taip pat naudinga priemonė, padedanti mokytis ir įsitraukti į mokymosi procesą. Kai besimokantieji dalyvauja tarpusavio vertinimo procese, jie turi kritiškai analizuoti savo bendraamžių užduotis ir kartu apmąstyti savo pateiktus darbus. Dėstytojai turi iš anksto parengti tarpusavio vertinimo proceso kriterijus (rubrikus), kuriuose būtų paaiškinti visi reikalavimai ir terminai. tikimasi, jog iš anksto žinodami, kad kolegų užduotis galės vertinti tik po to, kai patys pateiks savo užduotis, studentai geriau atsižvelgs į terminus ir iš anksto suplanuos užduočių pateikimą ir vertinimo pristatymą (3 pav.).

3 pav. Tarpusavio vertinimo kriterijų ir informacijos pateikimo pavyzdys (iš https://docs.moodle.org/310/en/Workshop_activity)


Sužinokite kaip sukurti Studentų tarpusavio vertinimo veiklą Moodle aplinkoje -

(video, anglų k.)

Žodynas

 

Norėdami paskatinti besimokančiųjų įsitraukimą, galite pakviesti studentus kartu kurti dalyko žodynėlį. Atliekant šią veiklą renkami duomenys apie tai, kiek kartų kiekvienas studentas lankėsi šioje veikloje. Remiantis mokymo ir mokymosi dizaino požiūriu, į žodynėlį įtrauktos sąvokos turi būti interaktyvios ir susietos aktyviomis nuorodomis visame kurse; tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai sąvoka paminima dalyke, ji turi tiesioginę nuorodą į paaiškinimą žodynėlyje. Tokia galimybė padeda ugdyti besimokančiųjų savivaldaus mokymosi įgūdžius, nes jie turi pasitikrinti, ar žino konkrečios sąvokos reikšmę.


Scheduler

 

Svarbi "Moodle" veikla, kuri gali padėti studentams planuoti ir stebėti savo mokymąsi, yra Susitikimų tvarkaraštis, kurį taip pat galima pridėti kaip bet kurią kitą veiklą kuriant studijų dalyką. Nustatykite laiko intervalus, o studentai galės pasirinkti vieną iš jų ir užsiregistruoti konsultacijai pas pasirinktą dalyko dėstytoją (jeigu dėsto daugiau nei vienas dėstytojas). Taip pat galėsite stebėti, kurie studentai dalyvavo konsultacijose (mėlyni langeliai šalia profilio nuotraukos) ir kurie nedalyvavo (pilki langeliai) (4 pav.).

4 pav. Sukurtos Susitikimų tvarkaraščio veiklos pavyzdys (Volungevičienė, Daukšienė ir Tamoliūnė, magistrantūros studijų dalykas “E.mokymosi technologijos”, 2022, Vytauto Didžiojo universitetas)


Susitikimų tvarkaraščio veikla naudinga dėl dviejų priežasčių:

  1. Pirma, ji padeda planuoti sinchroninius arba kontaktinius susitikimus ir konsultacijas tarp dėstytojo ir studento ar studentų grupės, susijusias su užduočių klausimais, baigiamojo darbo rengimu ar kitais pagalbos klausimais.

  2. Antra, jį galima naudoti prašant studentų pasirinkti užduoties pristatymo datą ir laiko tarpą ar panašiai.

Ši veikla suteikia studentams galimybę patiems planuoti savo mokymąsi, pasirenkant jų mokymosi poreikius geriausiai atitinkančią datą ir laiko tarpą. Be to, ji leidžia siųsti priminimus tiems studentams, kurie dar nepaskyrė susitikimo, arba galite patys suplanuoti susitikimą konkrečiam studentui.


Kitos veiklos ir priemonės, pavyzdžiui, diskusijų forumas, grupės pasirinkimas, pasirinkimas, ženkliukai ir grįžtamasis ryšys, kuriais taip pat renkami duomenys apie besimokančiųjų pažangą, pristatomi 3.1 poskyryje, kuriame daugiausia dėmesio skiriama įrankiams, skatinantiems besimokančiųjų įsitraukimą.


Last modified: Friday, 10 February 2023, 2:26 PM