1.2.3. Susieti mokymosi rezultatus su mokymosi veikla ir sukurti įverčių knygelę

Suplanavus dalyko užduotis ir veiklas, rekomenduojama jas susieti su dalyko mokymosi rezultatais. Veiklos ar užduoties susiejimas su mokymosi rezultatais padeda studentams atpažinti, kaip atlikta užduotis, atsiskaitymas ar veikla prisideda prie pagrindinių dalyko mokymosi rezultatų pasiekimo, bei kokias kompetencijas užduotys padeda ugdyti. Norėdint tai padaryti, dėstytojas turi įjungti dalyko redagavimo režimą ir Valdymo bloke -> Studijų dalyko administravime pasirinkti Dalyko rezultatai. Mokymosi rezultatus galima pridėti rankiniu būdu arba importuoti iš kitų dokumentų (7 pav.).


7 pav. Dalyko mokymosi rezultatų pavyzdys


Įtraukus dalyko rezultatus, kurdamas užduotį ar veiklą, dėstytojas gali pasirinkti, kurie iš rezultatų bus pasiekti atlikus konkrečią užduotį veiklą, ir atitinkamai juos susieti užduoties/veiklos nustatymų skiltyje (8 pav.).

8 pav. Mokymosi rezultatų, susietų su konkrečia mokymosi veikla, pavyzdys


Įverčių knygelė


Galiausiai, kai Moodle dalyke įtraukiate vertinamą elementą, įverčių knygelėje automatiškai sukuriama vieta įverčiams ir jie pridedami, kai tik juos suformuoja dėstytojas arba sistema (9 pav.). Vertinimo elementai reiškia kurso veiklą, pavyzdžiui, užduotį, tarpusavio vertinimą, testą arba mokymosi rezultatus. Todėl dėstytojai turi apsvarstyti, kokie duomenys yra svarbūs ir turi būti įtraukti į įverčių knygelę. Reikia įsitikinti, kad kiekviena užduotis yra susieta su konkrečiais mokymosi rezultatais ir kad užduoties vertinimas yra tinkamai nustatytas.


9 pav. Įvertinimų ataskaitos pavyzdys


Dalyko įverčių nustatymus rasite Administravimo bloke -> Įverčių knygelės nuostatos.

Įverčių knygelės nustatymuose dėstytojui rodoma, kokios užduotys ir mokymosi rezultatai yra įtraukti į įverčių knygelę ir kokios užduotys susietos su kiekvienu mokymosi rezultatu. Įverčių knygelė naudinga dėl keleto priežasčių:

  • ji leidžia stebėti ir apmąstyti, ar iš anksto suplanuotų mokymosi užduočių pakanka mokymosi rezultatams pasiekti.

  • jei ji tinkamai parengta prieš pradedant mokymąsi, joje gali būti generuojamos ataskaitos su skaitmeniniais įrodymais, rodančiais, ar studentai pasiekė numatytus rezultatus, ir, kurie studentai pasiekė tam tikrus rezultatus.


N.B. Pateikti pavyzdžiai paimti iš dalyko "Atviresnio švietimo politika", dėstytoja G. Tamoliūnė. Dėstytojos sutikimas gautas.


Last modified: Friday, 3 February 2023, 6:37 PM