1.2.2. Diskusijų forumo sukūrimas ir lankomumo veikla

Dar viena Moodle veikla, kurią galima naudoti stebint besimokančiųjų įsitraukimą ir skatinant jų savivaldų mokymąsi, yra diskusijų forumas. Svarbu tinkamai sukonfigūruoti jo nustatymus, kad besimokantieji galėtų stebėti savo mokymąsi, žinotų apie naujausias diskusijas ir galėtų įsitraukti į diskusijas. Jūs patys turite nuspręsti, ar norite, kad diskusijų forumas generuotų skaitmeninius įrodymus.

Jei norite analizuoti besimokančiųjų socialinį ir kognityvinį įsitraukimą dalyvaujant diskusijų forumuose ir kartu remti besimokančiųjų savivaldų mokymąsi, tuomet pridėdami naują diskusiją studijų dalyke, turėtumėte atkreipti dėmesį į šiuos nustatymus:

  • Prieinamumas, kur galima nustatyti terminą ir galutinę datą, po kurios studentai daugiau negali skelbti. Nustačius ir įjungus datas, jos rodomos kalendoriuje, todėl studentai nuolat informuojami, kad turi prisidėti prie diskusijos ir kiek laiko jiems liko.

  • Prenumerata ir stebėjimas. Kai studijų dalyko dalyviai užsiprenumeruoja diskusijų forumą, jie gauna pranešimus apie kiekvieną naują pranešimą. Kurdamas diskusijų veiklą, dėstytojas turi nuspręsti, koks bus prenumeratos režimas - neprivalomas, priverstinis, automatinis ar išjungtas (5 pav.).

5 pav. Forumo prenumeratos nustatymai


Kai prenumeratos režimas nustatytas kaip neprivalomas, studijų dalyko dalyviai gali pasirinkti, ar jie nori būti informuojami apie naujus pranešimus, ar ne. Tačiau jei dėstytojas nori skatinti besimokančiųjų įsitraukimą į tam tikrą konkretų forumą ir remti besimokančiųjų savivaldų mokymąsi skatindamas juos apmąstyti savo įsitraukimą ir planuoti mokymąsi laiku prisidedant prie diskusijų tam tikra tema, jis gali pasirinkti priverstinę prenumeratą. Tokiu atveju, visiems dalyviams prenumerata bus patvirtinama automatiškai. Šis režimas gali būti naudingas pačioje dalyko pradžioje, kai dėstytojas tikisi, kad visi studentai žinos apie pranešimus, susijusius su dalyko turiniu ar bendru mokymosi procesu. Panašiai jis gali būti naudingas, kai forumo veikla naudojama mokymosi tikslais, kad visi besimokantieji žinotų apie vykstančią diskusiją tam tikra tema.

Be to, nustačius skaitymo stebėjimą kaip neprivalomą, mokiniai mato ir stebi, kurie pranešimai dar nėra perskaityti (6 pav.).


6 pav. Forumo skaitymo stebėjimo nustatymai


Galiausiai veiklos išbaigtumas taip pat turėtų būti nustatomas atsižvelgiant į forumo tikslą ir jo indėlį į mokymosi pažangą.

Peržiūrėkite vaizdo pamoką apie diskusijų forumo sukūrimą Moodle aplinkoje  

Dar viena duomenų rinkimo ir mokymosi stebėsenos galimybė yra lankomumas, kuris gali būti naudojamas dėl dviejų priežasčių: (1) dėstytojams stebėti ir fiksuoti lankomumą paskaitų metu arba (2) studentams patiems stebėti savo lankomumą. Ši veikla generuoja duomenis apie visą grupę arba apie atskirą studentą. Dėstytojai gali pasirinkti, kurio vieneto lankomumas yra aktualus, pvz., paskaitų, praktinių užsiėmimų, seminarų, laboratorinių darbų ar kt.


Last modified: Monday, 6 February 2023, 2:23 PM