1.2.1. Veiklos užbaigimo nustatymas, siekiant stebėti studentų pažangą ir remti savivaldų mokymąsi

Veiklos užbaigimo nustatymas leidžia studentams sekti savo mokymosi pažangą "Moodle" sistemoje. Tuo pačiu metu dėstytojai gali stebėti, kaip vyksta mokymosi pažanga.

Veiklos užbaigimas gali būti stebimas ir mokymosi veiklų, ir mokymosi išteklių atžvilgiu. Kadangi daugumoje kursų galima įtraukti kelis mokymosi išteklius ir veiklas, dėstytojas turi nuspręsti, kuriuos iš jų pateikti ir analizuoti. Tai nusprendus, reikėtų užtikrinti, kad būtų nustatytas šių mokymosi išteklių ir veiklos užbaigimas. Kaip?


Kurdami "Moodle" užduoties veiklą, turėtumėte įsitikinti, kad užpildyti šie skyriai:


  1. Prieinamumo skiltis

Prieinamumo skiltyje galite įjungti ir nurodyti datas ir laiką, kada tikitės, kad studentai pristatys/pateiks užduotis.

1 pav. "Moodle" užduočių prieinamumo nustatymų pavyzdys


Kai užduočių datos nustatomos ir įjungiamos, jos automatiškai rodomos kalendoriuje, todėl studentai gali bet kada patikrinti ir pamatyti būsimas užduotis (2 pav.). Be to, prisijungę prie "Moodle", studentai užduočių datas mato pagrindiniame puslapyje.

2 pav. Dalyko kalendoriaus pavyzdys nustačius prieinamumo datas


Prieinamumo sąlygų nustatymas gali padėti studentams planuoti savo mokymąsi, nes, nustačius datas, studentai ir dėstytojai gauna priminimus apie artėjančius įvykius ir terminus.


  1. Grįžtamojo ryšio tipo skiltis

Taip pat labai svarbu sukonfigūruoti grįžtamojo ryšio tipo skiltį, nes nuo šių nustatymų priklauso, ar studentai, pateikdami užduotį, galės pateikti papildomų asmeninių komentarų (tai padeda jiems apmąstyti ir atlikti savęs vertinimą). Nuo šių nustatymų taip pat priklauso, ar dėstytojas, vertindamas užduoties pateikimą, galės įterpti komentarus arba įkelti papildomus failus (3 pav.). Pasirinkus komentarus "Grįžtamasis ryšys”, tiek dėstytojai, tiek studentai galės skelbti komentarus apie kiekvieną pateiktą užduotį.

3 pav. Užduoties grįžtamojo ryšio tipų pavyzdys


  1. Veiklos išbaigtumas

Dar viena Užduoties skiltis, kurioje labai svarbu nustatyti sąlygas tam, kad duomenys būtų generuojami, yra Veiklos išbaigtumas. Nustačius sąlygas, jame generuojami duomenys apie mokymosi pažangą, o dėstytojai ir studentai gali matyti, kuri veikla yra baigta, o kuri - ne.

Svarbu paminėti, kad veiklos išbaigtumą galima nustatyti ir mokymosi veiklai, ir mokymosi ištekliams. Galimos 3 veiklos išbaigtumo stebėjimo parinktys:

(1) Nenurodyti veiklos užbaigimo

(2) Mokiniai gali rankiniu būdu pažymėti, kada veikla yra baigta

(3) Rodyti veiklą kaip užbaigtą, kai sąlygos yra įvykdytos


Atsižvelgdami į mokymo strategijas ir mokymosi tikslus, turėtumėte nuspręsti, kuri parinktis yra tinkamiausia užduočiai atlikti. Pavyzdžiui, jei tai papildoma mokymosi medžiaga, su kuria nėra būtina susipažinti, geriau pasirinkti parinktį "nenurodyti veiklos užbaigimo", kad veiklos užbaigimo-progreso juosta nebūtų perkrauta veikla, kuri šiame dalyke nėra privaloma. Tuo tarpu, jeigu dalyko aplinkoje yra įkeltas paskaitos įrašas, kurį studentai gali peržiūrėti papildomai, galite nustatyti, kad studentai pažymėtų šios veiklos užbaigimą rankiniu būdu.


Taip pat galite nustatyti veiklos atlikimo sąlygas (4 pav.). Tokiu atveju, įvykdžius sąlygas, veiklos užbaigimas pažymimas kaip užbaigtas automatiškai.

4 pav. Sąlygų, kurios turi būti įvykdytos, kad veikla būtų baigta, sąrašas


Galiausiai, dėstytojas gali nustatyti numatomą užduoties atlikimo datą, kuri būtų automatiškai įtraukta į kalendorių, ir tokiu būdu, studentams būtų automatiškai siunčiami priminimai apie būsimas užduotis, kurie padeda studentams savarankiškai mokytis.

Peržiūrėkite vaizdo pamoką apie veiklos užbaigimą:

(video, anglų k.)



Last modified: Friday, 10 February 2023, 9:14 AM