Įvadas


Kuriant įrodymais pagrįstas mokymo ir mokymosi strategijas svarbu ne tik kalbėti apie tai, kokius duomenis galima surinkti, bet ir sutelkti dėmesį į tai, kaip kurti mokymą ir mokymąsi taip, kad būtų skatinamas studentų metakognityvus mokymasis. Žinant, kokios metakognityvinės strategijos skatina studentų įsitraukimą, rezultatus ir savivaldų mokymąsi, galima nuspręsti, kokias priemones naudoti skaitmeniniams įrodymams apie besimokančiųjų elgesį rinkti.


Gera mokymosi duomenų analizė prasideda nuo apgalvojimo, kokios organizuojamos veiklos ir priemonės galėtų padėti ir kaip jos padės gauti įrodymų ir duomenų, kuriais būtų galima priimti sprendimus planuojant mokymą ir mokymąsi. Šis mokymosi planavimo etapas susijęs su duomenų rinkimo strategijų planavimu, t. y. kai dėstytojai planuoja ir kuria studijų programą ir dalyką. Kurdamas studijų dalyką, dėstytojas turėtų iš anksto suplanuoti veiklas, užduotis, vertinimus, mokymosi išteklius ir priemones, kurios padėtų kaupti duomenis apie besimokančiųjų pažangą ir leistų didinti dėstytojų ir besimokančiųjų informuotumą apie mokymosi procesą ir pažangą.  


Šiame skyriuje atskleisime, kaip kurti metakognityvines mokymo ir mokymosi strategijas (1.1.), kaip nustatyti kurso veiklų nustatymus, kad būtų galima stebėti besimokančiųjų įsitraukimą (1.2.), ir, galiausiai, kaip parinkti ir įdiegti skaitmenines priemones, kurios kaupia duomenis apie besimokančiųjų pažangą (1.3.).


Temos

1.1. Kaip kurti metakognityvines mokymo ir mokymosi strategijas? 

1.2. Kaip nustatyti dalyko veiklų nustatymus, kad būtų galima stebėti besimokančiųjų įsitraukimą?

1.3. Kaip pasirinkti ir įdiegti skaitmenines priemones, kurie kauptų duomenis apie besimokančiųjų pažangą?


Rezultatai

  1. Sukurti metakognityvines mokymo ir mokymosi strategijas, skatinančias besimokančiųjų įsitraukimą.

  2. parinkti ir konfigūruoti priemones, remiančias metakognityvines mokymosi veiklas ir generuojančias duomenis apie mokymosi dizainą ar mokymosi pažangą.

  3. Naudoti skaitmenines technologijas, kad būtų galima laiku teikti tikslingą grįžtamąjį ryšį besimokantiesiems. 

  4. Naudoti skaitmenines technologijas diagnostiniam, formuojamajam ir apibendrinamajam vertinimui. 

  5. Didinti vertinimo formų ir metodų įvairovę ir tinkamumą.

  6. Naudoti skaitmenines technologijas (pvz., tinklaraščius, dienoraščius, planavimo įrankius), kad besimokantieji galėtų patys planuoti savo mokymąsi.


Strategijos ir rekomendacijos, kaip kurti mokymosi ir vertinimo strategijas, kurios padėtų besimokantiesiems planuoti savo mokymąsi.


  • Pedagoginiu požiūriu:
    • Iš anksto suplanuokite ir nuspręskite, kurie Moodle įrankiai ir veikla yra svarbūs ir turi būti naudojami studijų dalyke. 
    • Aiškiai pateikite mokymosi rezultatus ir tikslus 
    • Paskaitos/ dalyko metu dažnai užduokite klausimus, kad patikrintumėte, ar suprantate. 
    • Kurkite mokymosi veiklas, kurios skatintų bendradarbiavimą ir skaitmeninių priemonių naudojimą 
    • Apibendrinkite naują mokymosi turinį, kurį reikia išmokti, grafiškai (infografikos, Venn'o diagramos, minčių žemėlapiai, srauto diagramos) 
    • Skatinkite besimokančiųjų įsitraukimą, pateikdami mokymosi medžiagą įvairiais formatais (tekstiniu, vaizdo, garso), kad atspindėtumėte skirtingus jų mokymosi stilius 
    • Palankiai vertinkite grįžtamąjį ryšį ir atsiliepimus tarp kolegų 
    • Skatinkite mokinių bendradarbiavimą ir bendrą mokomųjų artefaktų kūrimą. 
    • Mokykite ne tik turinio, bet ir strategijų, kuriomis grindžiamas užduočių atlikimas (sąsajų kūrimas, savianalizė, problemų sprendimas) 
    • Skatinkite meta-pažinimą (besimokantieji turi galvoti apie savo mokymosi pasirinkimų veiksmingumą ir sugalvoti, kaip juos patobulinti, kad pasiektų geresnių rezultatų). 


  • Techniniu  požiūriu:


                  Last modified: Monday, 13 March 2023, 8:31 AM