• Tobulėjimo portfelis: dėmesys sutelkiamas į studento vystymąsi ir augimą laikui bėgant (Rolheiser, Bower ir Stevahn, 2000).
  • Darbo portfeliai: veikia kaip nebaigtų studentų darbų saugykla, kol pastarieji perkeliami į vertinimo portfelį. Šio tipo portfelis gali padėti studentams apmąstyti savo darbą, dėstytojams įvertinti studentų poreikius ir gali būti pateikiamas siekiant parodyti, kaip laikui bėgant studentai patobulėjo, arba parodyti studento stipriąsias ir silpnąsias puses.
  • Parodomųjų / Geriausių darbų portfeliai: skirti kaupti ir demonstruoti geriausių studento darbų pavyzdžius. Studento atrinktus darbus, kurie demonstruoja aukščiausius pasiekimus, galima pristatyti dėstytojui. Geriausi darbų portfeliai gali būti renkami per kelerius mokslo metus, kad studentas darbus galėtų parodyti ir kitų metų dėstytojui. Vidurinių mokyklų moksleiviai taip pat gali naudoti portfelius per pokalbius su būsimomis kolegijomis ar darbdaviais. Geriausių darbų portfeliai gali apimti darbus, kurį studentas parengė įvairiose akademinėse disciplinose, taip pat kai kuriuos popamokinės veiklos pavyzdžius, kurie padeda parodyti studento įgūdžius. 
  • Vertinimo portfeliai: visų pirma dokumentuoja tai, ką studentai išmoko, ir parodo jų gebėjimą įsisavinti mokymo programos tikslus. Svarbu suderinti portfelio elementų pasirinkimą su rezultatais. Danielsonas ir Abrutynas (1997) teigia, jei mokymo programoje numatyti samprotavimo, ir aprašomasis esė rašymas, vertinimo portfelyje turėtų būti kiekvieno rašymo tipo pavyzdžiai. Panašiai, jei mokymo programoje reikalaujama matematinių problemų sprendimo ir bendradarbiavimo, portfelyje turi būti įrašai, dokumentuojantys problemų sprendimą ir bendradarbiavimą, tačiau darbų skaičius neturi būti griežtai reglamentuotas, nes pavyzdžiui studentas gali pademonstruoti abu ar daugiau gebėjimų tame pačiame darbe. 

Kadangi vertinimo portfeliai yra studentų pasiekimų įrodymas, o kai kuriais atvejais jie naudojami kaip kriterijai priimant svarbius sprendimus, pavyzdžiui, baigiant vidurinę mokyklą, būtina, kad procedūros, naudojamos vertinant studentų darbą portfelyje, atitiktų pagrįstumo ir patikimumo standartus, – rašo Danielsonas ir Abrutynas (1997). Tai reiškia, kad svarbu sukurti rubrikas su aiškiais kriterijais ir skirtingų veiklos lygių aprašymais“ (Danielson ir Abrutyn, 1997), pagal kurias bus vertinami portfeliai.



Síðast breytt: föstudagur, 20. janúar 2023, 1:30 PM