Egzistuoja daugybė priežasčių, kodėl reikia naudoti portfelius, pvz., asmeniniai įsitikinimai, laiko suvaržymai, konkrečios mokymo ir vertinimo strategijos gali paskatinti naudoti portfelius. Portfeliai taip pat gali būti naudojami paskaitose įvairiais būdais: kaip priemonė parodyti studentų akademinį augimą bėgant laikui; pateikti konkrečius studentų pasiekimų įrodymus; ugdyti aukštesnio laipsnio samprotavimo įgūdžius ir kt.
Kad ir kokia būtų portfelių naudojimo priežastis, Carol Rolheiser, Barbara Bower ir Laurie Stevahn (2000), knygos „Portfelio organizatorius“, pabrėžia, kad portfelio tikslo nustatymas yra esminis sprendimas, turėsiantis įtakos daugeliui aspektų organizuojant portfelį (p. 2). Kitaip tariant, neturint aiškaus portfelio tikslo ar tikslų, visų kitų portfelio aspektų, tokių kaip tipas, auditorija ir laiko tarpas, nustatyti negalima.