3.3.7. GEROSIOS PRAKTIKOS PAVYZDŽIAI

Aveiro universitete dėstytojai, vertindami studentų užduotis, naudoja rubrikas. Nors daugelis savo vertinimo rubrikas kuria nuo nulio, kiti naudojasi atviros prieigos šablonais ir pavyzdžiais ir juos individualizuoja pagal studentų mokymosi veikloje apibrėžtus mokymosi rezultatus. Rubrikos gali būti naudojamos vertinant studentų mokymąsi, atsižvelgiant į studijų dalyko mokslinę sritį, taip pat vertinant studentų kompetencijų ugdymą, kurias ne visada lengva įvertinti, nors jos tampa vis aktualesnės studentams ir yra plačiai vertinamos pramonės atstovų ir potencialių darbdavių. 

Kai kurie naudojasi aukštos kokybės rubrikomis. Pavyzdžiui, VALUE rubrikos, kurias sukūrė Amerikos kolegijų ir universitetų asociacija ir kurios apima penkiolika konkrečių sričių, būtent: pilietinį dalyvavimą, kūrybinį mąstymą, kritinį mąstymą, etinį mąstymą, mokymosi visą gyvenimą pagrindus ir įgūdžius, informacinį raštingumą, tyrimus ir analizę, integracinį ir taikomąjį mokymąsi, tarpkultūrinės žinias ir kompetenciją, bendravimą žodžiu, problemų sprendimą, kiekybinį raštingumą, skaitymą, darbą komandoje ir bendravimą raštu.

1 pav. Žodinio pristatymo vertinimo rubrikos pavyzdys šaltinis: Rhodes, T., & Finley, A. (2013). Mokymosi tobulinimo ir autentiško vertinimo VALUE rubrikų naudojimas (p. 18), Amerikos kolegijų ir universitetų asociacija.

VAIZDO ĮRAŠAS – VERTYBĖS rubrikos: OER priemonė studentų mokymuisi įvertinti. Galima rasti


Last modified: Tuesday, 28 March 2023, 4:14 PM