3.3.3. KODĖL TURIU NAUDOTI VERTINIMO RUBRIKAS ?

  • Pedagoginiu požiūriu tai:
    • Didina skaidrų vertinimą, nes jame aiškiai nurodomi kokybės standartai, kurių turi siekti studentai;
    • Suteikia studentams aiškesnį vaizdą apie tai, ką reiškia geresni rezultatai (pagal konkrečius kriterijus);
    • Skatina reflektyvaus mokymosi praktiką, pagrįstą savęs ir tarpusavio vertinimu;
    • Skatina savalaikį ir individualizuotą grįžtamąjį ryšį;
    • Leidžia studentams ugdyti vertinimo kompetencijas.
  • Techniniu požiūriu tai:

    • Pagerina ugdomąjį vertinimą
    • leidžia įvertinti mokymosi procesą
    • palengvina savalaikį dėstytojo grįžtamąjį ryšį, taip pat įsivertinimą ir tarpusavio vertinimą
    • Kai kuriose mokymosi aplinkose yra įrankių, skirtų technologijomis grindžiamo vertinimo rubrikoms kurti. Taip pat yra kitų išorinių įrankių:
    1.  Greitoji rubrika (https://www.quickrubric.com/ ) – kuri ne tik suteikia tam tikrų išteklių, pabrėžiančių rubrikų pedagoginį naudingumą, bet ir leidžia kurti rubriką nuo nulio, kuri gali būti išsaugoti, atspausdinti ir bendrinti su kitais; 
    2. Rubric Maker (https://rubric-maker.com/ ) – kuriai nereikia registracijos ir kuri veikia žiniatinklyje. Įrankis taip pat leidžia kurti, spausdinti ir dalytis rubrikomis (bet ne išsaugoti); 
    3. RubiStar (http://rubistar.4teachers.org/index.php ) – kuri nereikalauja registracijos ir pateikia skirtingų sričių (pvz., matematikos, rašymo, gamtos mokslų, muzikos, skaitymo) rubrikų šablonus, kuriuos galima redaguoti ir išsaugoti.

Last modified: Friday, 20 January 2023, 1:31 PM