Keletas Aveiro universiteto dėstytojų užsiima iššūkiais pagrįstu mokymusi ir tarptautiniu mokymusi bendradarbiaujant – abu jie buvo sukurti pagal Europos inovacinių universitetų konsorciumą, vienijantį vienuolika Europos universitetų, įsipareigojusių plėtoti ir diegti novatoriškas mokymo ir mokymosi metodikas bei palaikyti ir puoselėti tarptautinio mąstymo kultūrą. Kalbant apie iššūkiais pagrįstu mokymąsi, jis pagrįstas mokymosi aplinka, kuri užtikrina daugiadisciplininį komandinį darbą ir sprendimų priėmimą. Kalbant apie patį formatą, iššūkiais pagrįstu mokymo projektai skiriasi keturiomis dimensijomis: trukme ir darbo krūviu; laiko ribotumu; tyrimo lygmenimis, siekiant rasti sprendimą; ir veiksmų, kad išvados būtų prieinamos visuomenei.
Kalbant apie tarptautinį mokymąsi bendradarbiaujant, šie projektai yra pagrįsti dėstytojų ir studentų, turinčių skirtingą geografinę kilmę, kalbą ir kultūrą, įtraukimu į bendradarbiavimu grindžiamo mokymo ir mokymosi procesus, naudojant skaitmenines komunikacijos priemones. Pagrindinis tarptautinio mokymosi bendradarbiaujant iniciatyvų tikslas – skatinti mokymosi patirtį tarptautiniame kontekste universitetų partnerių studijų dalykuose. Taigi tai yra papildoma galimybė skatinti naujų žinių kūrimą, įgūdžių ir vertybių/atsakomybių ugdymą.
Tarptautinio mokymosi bendradarbiaujant projektai apima įvairių šalių dėstytojų partnerystę, kad studentai turėtų galimybę bendradarbiauti internetu tarptautinėse komandose. Dalyvavimas šiuose projektuose skatina, pavyzdžiui, daugia-disciplininio komandinio darbo, tarpkultūrinio sąmoningumo ir jautrumo, taip pat skaitmeninių, bendravimo, kalbinių kompetencijų ugdymą. Tarptautinio mokymosi bendradarbiaujant projektai, įgyvendinti ir (arba) vykdomi Aveiro universitete, yra įvairiose mokslo srityse, pradedant komunikacija, baigiant vadyba ar medicinos mokslais, ir juos galima pasiekti adresu https://www.ua.pt/en/inovacaopedagogica/coil .
1 pav. Tarptautinių mokymosi bendradarbiaujant projektų pavyzdžiai, sukurti Aveiro universitete.
šaltinis: https://www.ua.pt/en/inovacaopedagogica/coil
Aveiro universitete nustatytos švietimo praktikos apima kelias mokymo ir mokymosi metodikas, pagrįstas apverstu klasės požiūriu, tad tokiu būdu skatinama studentų atsakomybė už individualų ir kolektyvinį mokymąsi. Pirminiame etape (planavimas ir stebėjimas) dėmesys buvo skiriamas temų suskirstymui į modulius, o po to bendradarbiaujant (dėstytojams su studentais) buvo kuriami klausimai. Taip buvo siekiama asinchroninėje nuotolinėje mokymosi aplinkoje sukurti detalią viktoriną kiekvienam moduliui. Tada studentų buvo paprašyta užsiėmimo metu atsakyti į pasirinktą (šių) klausimų rinkinį, o atsakymai buvo aptariami siekiant išsiaiškinti silpnąsias vietas.
2 pav. Inovatyvios mokymosi strategijos Aveiro universitete pavyzdys.
Kalbant apie užsiėmimus po užsiėmimų, studentai priėmė iššūkį dalyvauti dviejuose projektuose su tarptautiniais partneriais. V-interESP projektas buvo kuriamas kartu su Nišo (Serbija), Vilniaus ir Technikos Vilniaus Gedimino (Lietuva) universitetais, o įstoję studentai buvo paprašyti sukurti vaizdo įrašus, kuriuose pagrindinis dėmesys būtų skiriamas techniniams artefaktų aprašymams, kuriais dalijosi ir diskutavo visi konferencijos dalyviai.
Tarptautinio mokymosi bendradarbiaujant projektas apėmė studijų dalykus „ Quality Models “ ir „ English Applied to Quality “ (Aveiro universitetas, Portugalija) ir „ Scientific Methodology “ studijų dalyką, kuriame studentams buvo pasiūlyta sukurti dvikalbį kokybės modelių katalogą. Tokiu būdu buvo ugdomos integruotas kalbos kompetencijos, taip pat skaitmeninės, bendradarbiavimo ir tarpkultūrinės komunikacijos kompetencijos, kurios tampa vis aktualesnės profesiniame kontekste. Be to, mokymosi dinamika, sukurta šiose nuotolinėse bei tarptautinėse aplinkose, buvo labai turtinga ir autentiška.
Daugiau informacijos: https://www.ua.pt/en/inovacaopedagogica/mencao-honrosa-premio-boas-praticas-pedagogicas-ana-balula
VIDEO – kaip užduoti geresnius klausimus | Mike'as Vaughanas | TEDxMileHigh, pasiekiama adresu: