3.1.3. KAIP GALIME VERTINTI ŽINIAS, ĮGŪDŽIUS IR VERTYBES / ATSAKOMYBES?

  • Klausimai ne tik įvertina tai, ką studentai žino, bet ir gali atskleisti skirtingus žinių, įgūdžių ir vertybių / pareigų lygius. Kai kurie svarstymai, susiję su vertinimo klausimais / užduotimis, yra šie:

    • Dar kartą peržiūrėkite mokymosi rezultatus, kuriuos suformulavote studijų dalyko pradžioje, nustatykite, ką norite, kad studentai žinotų, ir įvertinkite, ką jiems ketinate pasiekti;
    • Naudokite Bloom's Taxonomy peržiūrėti veiksmažodžius, kurie galėtų pateikti aukštesnės eilės klausimus, pvz., taikyti, palyginti, apibūdinti ir kt.;
    • Nepamirškite, kad kompetencijoms ugdyti reikia daugiau nei žinių ir įgūdžių, tai taip pat reiškia vertybių/atsakomybių ugdymą, kurios turėtų būti integruotos į ugdymo turinį ir susietos tarpusavyje;
    • Apsvarstykite galimybę paprašyti studentų sukurti ir pateikti klausimus po paskaitos ir peržiūrėti juos, kad būtų galima juos panaudoti;
    • Nuolat stebėkite studentų mokymąsi ir reguliariai teikite grįžtamąjį ryšį;
    • Suplanuokite vertinimo veiklą, kuri atitiktų skirtingus žinių, įgūdžių ir vertybių / pareigų lygius.
  • Techniniu požiūriu:
    • Naudokite skaitmeninius įrankius, leidžiančius įtraukti įvairių tipų klausimus (pvz., trumpą atsakymą, kelis pasirinkimus, atitikimą, esė / atvirą klausimą ir pan.), nes skirtingi studentai gali geriau arba prasčiau atsakyti į įvairius klausimus. klausimų tipai;
    • Apsvarstykite galimybę naudoti skaitmenines vertinimo rubrikas, kad studentams būtų aišku, ką jie turėtų įgyti žinių, įgūdžių ir vertybių/atsakomybių prasme;
    • Integruoti vertybių / pareigų ugdymą, pagrįstą, pavyzdžiui, nuotoliniu, sinchroniniu arba asinchroniniu bendradarbiavimu, siekiant didinti (tarp)kultūrinį sąmoningumą ir jautrumą bei spręsti pasaulinius iššūkius.


Last modified: Tuesday, 28 March 2023, 4:07 PM