2.3.5. GEROSIOS PRAKTIKOS PAVYZDŽIAI

Moodle įrankiai palengvina grįžtamojo ryšio teikimą. Dėstytojai, naudodami Moodle įrankius, gali teikti grįžtamąjį ryšį studentams, taip pat organizuoti ir stebėti tarpusavio grįžtamojo ryšio teikimą. Pavyzdžiui, dėstytojai, naudodamiesi Moodle vertinimo įrankiu, gali vertinti studento darbus, neatsisiunčiant pateikto failo ir tiesiogiai komentuojant užduotį (jei ši pateikiama PDF formatu). Kaip buvo aptarta ankstesnėse temose (žr. 1.1 ir 1.2 temą), vertinimo forma gali būti sudaryta pagal mokymosi rezultatus arba vertinimo kriterijus. Papildomas įvertinimo tiesiogiai Moodle pranašumas yra tas, kad dėstytojai gali pateikti atsiliepimų apie įkeltą darbą ir parašytą pažymį, nurodydami užduočių atlikimo kriterijus, taip pat nurodydami, kokie ir kaip buvo pasiekti mokymosi rezultatai (žr. iliustraciją). 1 žemiau). 

1 pav. Grįžtamojo ryšio teikimo pagal vertinimo kriterijus pavyzdys (VDU Moodle aplinka)

Graphical user interface, text

Description automatically generated

Moodle aplinka siūlo būdų organizuoti ir įgyvendinti tarpusavio peržiūros veiklą. Pavyzdžiui, naudinga priemonė, skirta keistis grįžtamuoju ryšiu tarp bendramokslių Moodle aplinkoje, vadinama seminaro veikla (workshop, angl.) (žr. 3 pav.). Ši priemonė suteikia galimybę studentams įsitraukti į tarpusavio vertinimo ir tarpusavio peržiūros veiklą. Pagal aprašytus vertinimo kriterijus studentai turi įvertinti vieni kitų pateiktus pasiūlymus ir pateikti atsiliepimus. Tai gana naudinga praktika, nes studentai turi galimybę susipažinti su vertinimo kriterijais, lavinti kritinio mąstymo įgūdžius, taip pat vertinimo kompetenciją bei didinti grįžtamojo ryšio raštingumą.

2 pav. Seminaro veikla Moodle (VDU Moodle aplinka)

Graphical user interface, text

Description automatically generated

Šios veiklos metu surinktas grįžtamasis ryšys nėra susijęs su studijų dalyko medžiaga ar mokymo metodais, tačiau tai yra gana naudingas studentų mokymuisi. Tiesą sakant, dalyvavimas tokioje veikloje gali padidinti studentų įsitraukimą, be to, paskatinti daugelio svarbių pažinimo ir meta-kognityvinių įgūdžių ugdymą. 3 pav. parodyta seminaro veikloje naudojama vertinimo forma. Kaip parodyta, studentai turi įvertinti savo bendramokslių darbą pagal tris kriterijus ir pateikti grįžtamąjį ryšį.


3 pav. 
Vertinimo forma seminaro veikloje (VDU Moodle aplinka)

Graphical user interface, application

Description automatically generated

Grįžtamąjį ryšį gali matyti ir dėstytojas, ir bendramokslis, kurio darbas buvo įvertintas. Be to, tai taip pat gali prisidėti prie vertinimo skaidrumo didinimo, nes studentai aktyviai taiko iš anksto nustatytus vertinimo kriterijus, vertindami ir teikdami grįžtamąjį ryšį pagal šiuos kriterijus.

Be to, Moodle diskusijų forumai taip pat gali palengvinti grįžtamojo ryšio teikimą. Nors įvertinimo įrankiai leidžia teikti labiau asmeninius atsiliepimus, diskusijų forumuose galima atsakyti į bendresnius klausimus. Pavyzdžiui, studentas gali pradėti diskusijos giją, kad aptartų jam rūpimą klausimą, o dėstytojas ar kiti bendramoksliai gali atsakyti ir pateikti atsiliepimų (žr. 4 pav.).

4 pav. Pavyzdys iš forumo diskusijos (VDU Moodle aplinka)

Be to, tokiu būdu pateiktas grįžtamasis ryšys gali būti naudingas daugeliui studijų dalyko studentų.

Skaitmeninių priemonių naudojimas gali palengvinti grįžtamojo ryšio mainus tarp dėstytojo ir studento bei studento ir jų bendramokslių, taip pagerinant bendrą mokymosi patirtį. Technologijos gali optimizuoti grįžtamojo ryšio teikimą, nes tai gali būti vykdoma tiesiogiai mokymosi aplinkoje, nieko neatsisiunčiant. Galiausiai, pasitelkus skaitmenines technologijas, tarpusavio vertinimą galima įgyvendinti daug paprasčiau, todėl rekomenduojama integruoti skaitmenines grįžtamojo ryšio priemones.

Last modified: Tuesday, 28 March 2023, 4:28 PM