2.3.2. APIBRĖŽIMAI

  • Grįžtamasis ryšys. Studentų reakcija į mokymąsi yra pagrindinis elementas, leidžiantis įvertinti, kaip mokymosi kokybė suvokiama TGM aplinkoje (Nasir, Yaacob ir Ismail, 2019). Pati grįžtamojo ryšio samprata rodo, kad grįžtamasis ryšys yra informacijos šaltinis, reikalingas užduočiai ar studento rezultatams pagerinti, mokymosi elgsenai modifikuoti, arba motyvacijai kelti (Wisniewski ir kt., 2020). Grįžtamasis ryšys yra būtina prasmingos mokymosi patirties sąlyga. 
  • Grįžtamojo ryšio agentas. Grįžtamojo ryšio agento sąvoka reiškia bet kokį subjektą (žmogų ar skaitmeninį elementą, pvz., dirbtinį intelektą), kuris įvertina ir stebi, kas vyksta mokymosi požiūriu. Agentais gali būti dėstytojai, bendramoksliai, programinė įranga, įskaitant dirbtinį intelektą ir pan. (Wisniewski ir kt., 2020). 
  • Grįžtamojo ryšio ciklas. Sąvoka grįžtamojo ryšio ciklas reiškia procesą, kai studentai pateikia savo užduotis vertinti, tada gauna grįžtamąjį ryšį, po to atitinkamai pakoreguoja užduotį, taip pagerindami savo mokymąsi. Pagrindinis grįžtamojo ryšio praktikos iššūkis yra skatinti studentų mokymąsi, taip dalyvaujant grįžtamojo ryšio cikle (Carless, 2018). Vieno ciklo mokymasis leidžia identifikuoti problemą ar užduotį, o dvigubo ciklo mokymasis papildomai iš naujo įvertina, kaip sprendžiama problema ar užduotis. 
  • Į mokymąsi orientuotas vertinimas. Į mokymąsi orientuoto vertinimo idėja yra susijusi su vertinimo strategija, kuri yra paremta ugdomojo vertinimo vertybėmis, tačiau taip pat apjungia ir apibendrinamojo vertinimo strategijos elementus, kad būtų gerinimas besimokančių mokymąsis (Carless, 2015). 
  • Studentų vaidmuo vertinime – Skaitmeninio vertinimo srityje studentų vaidmuo vertinime reiškia aktyvų ir atsakingą studentų įsitraukimą tiek į mokymąsi, tiek į vertinimo praktiką. Skirtingai nuo dėstytojo skatinamo, vienpusio grįžtamojo ryšio perdavimo (Pitt, Bearman ir Esterhazy, 2020), studentai dalyvauja dialoginiame procese, ieškodami (o ne tik gaudami) grįžtamojo ryšio iš įvairių šaltinių ir skirtingu metu, susiejant jį su savo patirtimi ir kontekstu ir naudojant jį informuotai ir nepriklausomai pasirenkant savo mokymąsi. Tokia veikla remiasi ugdomuoju ir konstruktyviu grįžtamuoju ryšiu (kuriuo pagrindu studentai gali veikti), peržengiant konkrečias užduotis. 
  • Tarpusavio grįžtamasis ryšys. Tarpusavio grįžtamojo ryšio sąvoka reiškia situaciją, kai grįžtamasis ryšys perduodamas vieno studento kitam, leidžiant studentams aktyviau įsitraukti į mokymosi procesą, susipažinti su vertinimo kriterijais ir lavinti grįžtamojo ryšio raštingumo įgūdžius (Boud, Cohen ir Sampson, 2001).

Last modified: Friday, 20 January 2023, 1:33 PM