Vytauto Didžiojo universitete dėstytojams rekomenduojama naudoti Moodle įrankius studentų mokymosi pažangos stebėjimui. Pažangos stebėjimo priemonės leidžia studentams ir dėstytojams geriau naršyti studijų dalyke, jo medžiagoje ir veikloje bei sekti individualų studento mokymosi pažangą. Dėstytojai gali pasirinkti studijų dalyko užbaigimo įrankį arba pažangos juostą arba jų derinį. Šie Moodle įrankiai yra gana naudingi, nes leidžia dėstytojams ir studentams stebėti mokymąsi ir keisti mokymo(si) strategijas, atitinkančias situacijas realiuoju laiku. Be to, šios priemonės gali padėti studentams geriau planuoti mokymąsi, nes jiems patogu stebėti savo pažangą. Pavyzdžiui, pažangos juostoje yra spalvų kodai, todėl studentai gali lengvai sekti savo pažangą tiek atskiruose studijų dalykuose, tiek visuose studijų dalykuose, kuriuos studentas mokosi per semestrą.
Kaip jau minėta, VDU Moodle aplinkoje dėstytojai dažniausiai naudoja tokias pažangos stebėjimo priemones, kaip studijų dalyko išbaigtumas (žr. 1 pav.) ir pažangos juosta (žr. 4 pav.).
1 pav. Studijų dalyko išbaigtumo statusas Moodle aplinkoje
Kai dėstytojas įjungia studijų dalyko išbaigtumo stebėjimą ir sukonfigūruoja sąlygas bei įveda studijų dalyko baigimo kriterijus, studentas gali naudoti šį įrankį savo mokymosi procesui stebėti. Tai prisideda prie mokymo ir mokymosi skaidrumo, nes studentai tiksliai žino, ko iš jų tikimasi per studijų dalyką.
Studijų dalyko baigimas rodo studijų dalyko baigimo būseną. Kad ši funkcija veiktų, būtina nustatyti studijų dalyko baigimo kriterijus arba sąlygas (žr. 2 pav).
2 pav. Studijų dalyko baigimo sąlygų nustatymas (dėstytojų perspektyva) (VDU Moodle aplinka)
Sudarius sąlygas studentai ir dėstytojai gali pradėti stebėti mokymosi pažangą. Kaip parodyta 3 pav., Moodle siūlo patogias ataskaitas su spalvų kodais, kuriose galima stebėti užbaigimo eigą. Vėlgi, tai gana aktualu studentams, kai kalbama apie savarankišką mokymąsi ir planavimą. Dėstytojams tai naudinga, nes jie gali stebėti, kaip studentams sekasi mokytis.
3 pav. Studijų dalyko užbaigimo ataskaitos pavyzdys (dėstytojo perspektyva) (VDU Moodle aplinka)
Nors studijų dalyko užbaigimo įrankis turėtų padėti sekti bendrą studijų dalyko pažangą, kita priemonė, t.y., pažangos juosta, gali būti naudojama atskirų studijų dalyko užduočių ir veiklų atlikimui sekti. Kaip parodyta 4 pav., studentas gali matyti, kad tarpinio studijų dalyko veikla dar nebaigta, todėl gali imtis tam tikrų veiksmų, kad tai išspręstų.
4 pav. Pažangos juostos ataskaita (studento perspektyva) (VDU Moodle aplinka)
Trumpai tariant, Moodle suteikia dėstytojams ir studentams įvairias patogias priemones stebėti mokymosi pažangą realiuoju laiku. Dėstytojai gali įjungti ir taikyti pažangos stebėjimo įrankius studijų dalyko lygiu arba pasirinkti tikslingesnį stebėjimą individualios užduoties ar veiklos lygiu. Pažangos stebėjimo priemonių taikymas gali ženkliai prisidėti prie nepageidaujamo studentų elgesio prevencijos, sudaryti sąlygas koreguoti mokymo strategiją ir skatinti mokymosi savireguliaciją.