1.4.3. KODĖL VERTA NAUDOTI TGM APLINKOS ĮRANKIUS KURTI UGDOMOJO IR APIBENDRINAMOJO VERTINIMO STRATEGIJAS?

  • Tiek apibendrinamojo, tiek ugdomojo vertinimo strategijų įgyvendinimas pasitelkiant įvairius TGM aplinkos techninius sprendimus, turi daug privalumų. Tačiau norint sukurti veiksmingą vertinimo strategiją TGM aplinkoje, reikia laikytis tam tikrų reikalavimų. Mokymosi rezultatų vertinimą rekomenduojama organizuoti TGM aplinkoje, derinant baigiamąjį darbą ir dalyko testavimą (t.y. testas žodžiu / pristatymas / analizė (įrašytas vaizdo failas, gyvas pristatymas per egzaminą, diskusija ir kt.), kai baigiamasis darbas (pvz., užduotis, projektas, rašto darbas, programa, eksperimentas ir kt.) turi aukštesnės reikšmės rodiklį bendrame dalyko įvertinime. Pavyzdžiui, studentai renka ir derina elementus, skirtus egzaminui ar baigiamajam darbui per visą semestrą, tuomet viską kartu su aprašymais, teorinėmis nuorodomis, argumentacija, diskusijomis pateikia studijų laikotarpio pabaigoje. Kartais kai kuriuose kursuose taip integruojamos visos tarpinės užduotys.

  • Pedagoginiu požiūriu: 

    • Padidina vertinimo skaidrumą 
    • Leidžia individualizuoti mokymąsi/dėstymą/vertinimą 
    • Įgalina savalaikį grįžtamojo ryšio teikimą, kuris yra pagrindinis ugdomojo vertinimo strategijos elementas 
    • Teikia gaires ir pagalbą besimokantiems 
    • Palengvina bendradarbiavimą nuotoliniame mokymo(si) procese 
    • Skatina kai kurių studentų įgūdžių ir kompetencijų ugdymą 

  • Techniniu požiūriu:
    • Leidžia automatizuoti procesus, tad taupo laiką 
    • Sumažina dėstytojo darbo krūvį ilgalaikėje perspektyvoje 
    • Dirbtinio intelekto principu veikiantys įrankiai gali padėti mokytis nuotoliniu būdu 
    • Sumažina nusirašinėjimo tikimybę ar kitą nepageidaujamą besimokančiųjų elgesį 
    • Leidžia sekti ir analizuoti studentų mokymąsi bei keisti mokymo taktiką, remiantis mokymosi analizės duomenimis

Last modified: Thursday, 23 February 2023, 1:55 PM