Mokymosi rezultatai yra neatsiejama mokymo, mokymosi ir vertinimo procesų dalis. Dėstytojai turėtų nurodyti mokymosi rezultatus, nes tai gali prisidėti prie mokymo(si) proceso tobulinimo. Pavyzdžiui, vertinimo procesas taps skaidrus. Tačiau, kad mokymosi rezultatai būtų reikšmingi besimokantiesiems – rekomenduojama, kad mokymosi rezultatai būtų susieti su kiekviena vertinimo užduotimi. Vadinasi, dėstytojai galėtų nurodyti, ar mokymosi rezultatas buvo pasiektas iš dalies, ar visiškai, ar nepasiektas visiškai. Mokymosi rezultatai suteikia tam tikras gaires studentams, ką jie turi pasiekti studijų laikotarpiu, todėl studentai gali geriau planuoti savo mokymąsi. Remiantis pagrindiniais skaidraus vertinimo principais, svarbu suprasti, kad skaidrumas yra daugiau nei tiesiog dalijimasis vertinimo kriterijais, nes būtina vadovauti studentams, kaip juos naudoti tam tikrame kontekste (Jönsson ir Prins, 2019). Dėl to būtina ne tik apibūdinti konkrečius rezultatus ir įgūdžius, kuriuos norime, kad studentai išsiugdytų, bet ir susieti juos su realia vykdoma mokymo(si) veikla. Be to, šie kriterijai turėtų būti tarsi kokybės rodikliai (Jönsson ir Prins, 2019), kurie atspindi skirtingus studentų pasiekimų lygius ir dimensijas. Todėl turėtume patikrinti, ar atliekamos užduotys ir kita veikla yra ne tik suderinta, bet ir proporcinga numatomiems mokymosi rezultatams. Šis patikrinimas gali būti pagrįstas dėstytojo apmąstymu, taip pat per studentų refleksiją ir grįžtamąjį ryšį, arba turėtų būti aptariamas su praktikais, ekspertais. Šis procesas vyksta nuolat, nes būtina reguliariai peržiūrėti numatomus mokymosi rezultatus ir kriterijus (pvz., išsamūs aprašymai, sąrašai, rubrikos ir kt.), teikiant grįžtamąjį ryšį ir stebint besimokančiųjų pažangą. Todėl svarbu planuoti, stebėti ir vertinti (Jönsson ir Prins, 2019) studentų rezultatus, nes tai skatins savarankiškumą, įsitraukimą ir savireguliaciją. Prie šio proceso gali prisidėti ir patys studentai, nes pagal turimus kriterijus ir grįžtamąjį ryšį, jie gali įvertinti ir pateikti grįžtamąjį ryšį apie vienas kito užduotis, o tai gali padėti formuotis gerosios praktikos bendruomenėms.


Ostatnia modyfikacja: piątek, 20 stycznia 2023, 13:13