Apskritai MC gali padėti įgyvendinti įvairius tikslus kompetencijų ugdymo srityje, nes jie yra šablonas mokymosi turiniui konfigūruoti pagal sertifikuotą standartą. Kalbant apie aukštąsias mokyklas, susidomėjimas mikrokredencialais auga, nes suaugusieji besimokantieji pageidauja trumpų ir lanksčių mokymosi programų. Tuo tarpu mokymosi analizės duomenys padeda prisitaikyti prie besimokančiųjų poreikių skatinant įvairovę ir įtrauktį nepriklausomai nuo to, ar jie yra nuolatiniai, ar "išoriniai" studentai.
Pramonės ir darbdavių požiūris rodo, kad būtų patenkinti nuolat kintančios darbo rinkos poreikiai reikia patikrintų, įgūdžiais pagrįstų kvalifikacijų. Mokymasis naudojant mikrokredencialus yra tinkamas sprendimas, kadangi skaitmeninimas ir tarpdisciplininių įgūdžių supratimo pokyčiai kelia iššūkių švietimo ekosistemai.
Mikrokredencialų tikslas - teikti lanksčius sprendimus, leidžiančius pripažinti ir identifikuoti kvalifikacijas pagal nacionalines ir ES kvalifikacijų sistemas. Galiausiai jie turi būti suderinami su besiformuojančia skaitmeninių įgaliojimų ekosistema.
Mikrokredencialų privalumai tokioms suinteresuotosioms šalims kaip besimokantieji, aukštojo mokslo institucijos ir darbdaviai yra akivaizdūs, ypač lyginant juos su labiau tradiciniais pažymėjimais, pvz:
besimokantiesiems (dažniausiai)
- gebėjimas reaguoti į tobulėjančias technologijas, besikeičiančius metodus ir būdus.
- galimybė besimokantiesiems pademonstruoti kompetencijas
- trumpa trukmė leidžia lanksčiai ir greitai tobulėti profesinėje srityje (CPD),
- skatinti lygybę užtikrinant didesnį prieinamumą ir įperkamumą, pvz., eksternu studijuojantiems studentams
- išskirtinės vertės pačiu laiku, siūlant specializuotas temas
- integracija pritaikant turinį individualiam mokymuisi (e.g. by using LA-data,
- skaitmeninis prieinamumas užtikrina mobilumą (pagal poreikį, bet kur ir bet kada)
- skaidrūs mokymosi rezultatai ir vertinimo metodai užtikrina turinio aktualumą ir pagrįstumą
- pripažinimas įmanomas dėl vienodų sertifikatų
- kaupiamosios kreditų programos suteikia galimybę įgyti laipsnį
aukštojo mokslo institucijoms (dažniausiai)
- Aukštojo mokslo institucijos gali vykdyti informavimo veiklą ir siūlyti aktualią mokymosi patirtį neakivaizdinių studijų studentams, priklausantiems skirtingoms grupėms ir kartoms
- bendra atsakomybė už visuomenės kompetencijų ugdymą įtraukiant aukštąsias mokyklas,
- galimybė išbandyti (skaitmeninius) mokymosi modulius, apmąstyti ir diegti naujoves aukštojo mokslo įstaigoms
- MC formatas suteikia verslo galimybes aukštojo mokslo įstaigoms,
- investicijos į naujus MC ir jų kūrimas - tai galimybė diegti naujoves ir augti,
darbdaviams (dažniausiai)
- darbdaviams suteikiama prieiga prie plataus talentingų darbuotojų rato ir sudaromos sąlygos greitai ir tikslingai kelti darbuotojų kvalifikaciją,
- pritaikytas profesinis mokymasis CPD didina darbuotojų išsaugojimą
- aukštojo mokslo ir darbdavių bendradarbiavimo galimybės
- mokymosi visą gyvenimą skatinimas, darantis poveikį įsidarbinimo galimybėms.
Pedagogai ir besimokantieji sužinos, ko galima tikėtis iš MC ir kur yra jo ribos, tačiau ne siekiama išvardinti visų privalumų
Aukštojoje mokykloje galime daryti prielaidą, kad studentai-mokytojai renkasi MC, kad užbaigtų tam tikrą kurso vienetų rinkinį, tuo tarpu "išoriniai" besimokantieji nori įtraukti naujus dalykus, kad sustiprinti savo profesinę kvalifikaciją.
Kelios ES šalys išnagrinėjo ES komisijos rekomendacijas dėl mikrokredencialų potencialo ir mato skirtingus jo integravimo į savo švietimo sistemas aspektus. Pateikiame pavyzdinę Vokietijos švietimo įstaigos (BIBB) SSGG diagramą:
Pav. 1.8. MC integracija į švietimo sistemą
ECIU (Europos inovatyviųjų universitetų konsorciumas) palankiai vertina pokyčius, pagrįstus ES komisijos rekomendacija, kaip galimybę vizijas paversti praktika, pvz. https://www.eciu.eu/news/eciu-university-supports-micro-credentials-council-recommendation ir : Brown ir kt. (2021b).