Specialieji | A | Ą | B | C | Č | D | E | Ę | Ė | F | G | H | I | Į | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | Š | T | U | Ų | Ū | V | W | X | Y | Z | Ž | VISKAS
A |
---|
Apibendrinamoji vertinimo strategijaApibendrinamasis vertinimas yra bet kokia vertinimo veikla, dėl kurios gaunamas pažymys arba pažymys, kuris vėliau naudojamas vertinant studento rezultatus. (Iron, 2008, p. 7). | ||
G |
---|
Grįžtamasis ryšysStudentų reakcija į mokymąsi yra pagrindinis elementas, leidžiantis įvertinti, kaip mokymosi kokybė suvokiama TGM aplinkoje (Nasir, Yaacob ir Ismail, 2019). Pati grįžtamojo ryšio samprata rodo, kad grįžtamasis ryšys yra informacijos šaltinis, reikalingas užduočiai ar studento rezultatams pagerinti, mokymosi elgsenai modifikuoti, arba motyvacijai kelti (Wisniewski ir kt., 2020). Grįžtamasis ryšys yra būtina prasmingos mokymosi patirties sąlyga. | ||
Grįžtamasis ryšysGrįžtamasis ryšys yra laikomas neatsiejama mokymo/si ir vertinimo procesų dalimi. Grįžtamasis ryšys gali būti teikiami įvairiais būdais. Skaitmeninės mokymosi technologijos gali labai prisidėti prie grįžtamojo ryšio teikimo ir gavimo proceso. Tiesą sakant, pati grįžtamojo ryšio sąvoka reiškia informacijos šaltinį, kuris gali būti naudojamas mokymo(si) ir vertinimo tobulinimo tikslams (Wisniewski ir kt., 2020). Grįžtamąjį ryšį gali teikti bet kurios susijusios suinteresuotosios asmenų grupės (pvz., dėstytojai, studentai, akademinis personalas ir kt.) | ||
Grįžtamojo ryšio agentasGrįžtamojo ryšio agento sąvoka reiškia bet kokį subjektą (žmogų ar skaitmeninį elementą, pvz., dirbtinį intelektą), kuris įvertina ir stebi, kas vyksta mokymosi požiūriu. Agentais gali būti dėstytojai, bendramoksliai, programinė įranga, įskaitant dirbtinį intelektą ir pan. (Wisniewski ir kt., 2020). | ||
Grįžtamojo ryšio ciklasSąvoka grįžtamojo ryšio ciklas reiškia procesą, kai studentai pateikia savo užduotis vertinti, tada gauna grįžtamąjį ryšį, po to atitinkamai pakoreguoja užduotį, taip pagerindami savo mokymąsi. Pagrindinis grįžtamojo ryšio praktikos iššūkis yra skatinti studentų mokymąsi, taip dalyvaujant grįžtamojo ryšio cikle (Carless, 2018). Vieno ciklo mokymasis leidžia identifikuoti problemą ar užduotį, o dvigubo ciklo mokymasis papildomai iš naujo įvertina, kaip sprendžiama problema ar užduotis. | ||
H |
---|
Holistinės rubrikosŠio tipo rubrikos yra bendro pobūdžio ir apima skirtingus vertinimo kriterijus (pvz., aiškumą, organizavimą ir mechaniką) tuo pačiu metu vienoje veiklos lygių skalėje, remiantis bendru studento darbo vertinimu. | ||
Į |
---|
Į mokymąsi orientuotas vertinimas Į mokymąsi orientuoto vertinimo idėja yra susijusi su vertinimo strategija, kuri yra paremta ugdomojo vertinimo vertybėmis, tačiau taip pat apjungia ir apibendrinamojo vertinimo strategijos elementus, kad būtų gerinimas besimokančių mokymąsis (Carless, 2015). | ||
Įgūdžių vertinimasGebėjimų vertinimo įvertinimas leidžia nustatyti asmens stipriąsias ir silpnąsias puses. Pagrindinis šio vertinimo tikslas – nustatyti studentų spragas ir atitinkamai pakoreguoti mokymosi veiklą, taip pat išryškinti studentų stipriąsias puses ir panaudoti jas kitų besimokančiųjų tobulėjimui. | ||
I |
---|
Iššūkiais pagrįstas mokymasisIššūkiais pagrįstas mokymasis reiškia socio-techninės problemos identifikavimą, analizę ir sprendimo sukūrimą. Mokymosi patirtis grindžiama daugiadisciplininiu ir bendradarbiavimo darbu (su skirtingomis suinteresuotosiomis asmenų grupėmis are atskirais individais), siekiant sukurti aplinkos, socialiniu ir (arba) ekonominiu požiūriu tvarų sprendimą (Kohn Rådberg, Lundqvist, Malmqvist ir Hagvall Svensson, 2020). | ||